عصر خودرو

هدفگذاری ۳۰ میلیارد دلاری برای مبادلات تجاری هند و ایران

عصر بازار- سفیر هند در ایران گفت: میزان مبادلات ایران و هند ۹ میلیارد دلار است که در جریان سفر اخیر وزیر خارجه ایران به دهلی یک هدفگذاری ۳۰ میلیارد دلاری برای این مبادلات مطرح شد که امیدوارم عملی شود.

هدفگذاری ۳۰ میلیارد دلاری برای مبادلات تجاری هند و ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، 'سائوراب کومار' روز سه شنبه در نشستی با فعالان اقتصادی استان کرمانشاه افزود: البته اگر صادرات 'هیدروکربن‌ها' را در نظر نگیریم‌، میزان مبادلات 2 طرف به حدود 2.5 میلیارد دلار می رسد.
    وی همچنین از تفاهم بزرگترین شرکت دولتی نفت هند (ONGC) با شرکت ملی نفت ایران برای توسعه میدان گازی 'فرزاد بی' در آب‌های خلیج فارس خبر داد و گفت: ارزش این قرارداد سه تا چهار میلیارد دلار است.
    کومار عنوان کرد که اگر ایران تمایل داشته باشد شرکت های نفتی هند می توانند در زمینه اکتشاف معادن گازی همکاری بیشتری داشته باشند.
    سفیر هندوستان در ایران در عین حال خبر داد که چند قرار داد سرمایه‌ گذاری دیگر هم بین ایران و هند در آستانه امضا هستند.
    خدمات فنی و مهندسی، پتروشیمی،‌ کاشی و سرامیک، نساجی، آی تی و قطعات خودرو از بخش هایی بود که به باور کومار می تواند مبنای رابطه بیشتر هند و ایران باشد.
    وی استفاده از ظرفیت 'چابهار' برای افزایش تبادل ایران، هند و پاکستان را فرصت خوبی دانست و همچنین پیشنهاد داد که 'خواهر خواندگی' بین کرمانشاه و یکی از شهرهای هندوستان در ارتقای روابط اقتصادی موثر است.
    سفیر هندوستان از پیشرفت سریع هند و ارتقای هفت درصدی در رنکینگ اقتصادی جهان خبر داد و گفت : نخست وزیر هند به طرح های نوآورانه علاقه مند است و در نظر دارد حتی روستاهای هند هم کاملا دیجیتالی شوند که من از همه مهندسان ایرانی برای این کار دعوت به همکاری می کنم.

    ** ما فقط حرف می زنیم
    کومار گفت : ما دیپلمات هستیم و تنها می توانیم حرف بزنیم و پیشنهاد ارایه می‌کنیم و این بازرگانان هستند که می توانند آنها را عملی ‌کنند.
    وی در پایان از حضور خود در کرمانشاه و آشنایی با ظرفیت ها و توانمندی های استان ابراز خوشحالی کرد و اظهار کرد: این سفر موجب ارتقای سریع روابط تجاری بین شرکت های هندی و استان کرمانشاه شود.
    نشست فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با سفیران کشورهای هند و افغانستان و رایزن اقتصادی پاکستان صبح سه شنبه 23 آذر با هدف توسعه مبادلات تجاری در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو