عصر خودرو

گزارش بازار در هفته آخر شهریور ماه؛

افزایش فروش و کاهش قیمت‌ها در بازار سرمایه

عصر بازار: تالار شیشه ای تحت تاثیر تصمیم جدید اقتصادی در خصوص نرخ خوراک شرکت های پتروشیمی با کاهش قیمت ها و افزایش فشار فروش مواجه شد.

افزایش فروش و کاهش قیمت‌ها در بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، تالار شیشه ای تحت تاثیر تصمیم جدید اقتصادی در خصوص نرخ خوراک شرکت های پتروشیمی با کاهش قیمت ها و افزایش فشار فروش مواجه شد.

    در اولین روز معاملاتی هفته شاخص کل بورس 14 واحد رشد کرد و به رقم 63.482 واحد رسید. شبندر با 54 واحد بیشترین تاثیر مثبت و کگل با 33 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

    در بازار فرابورس، شاخص ایفکس 4 واحد نزول کرد و به رقم 718 واحد رسید. شراز و ذوب بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

    بعلاوه در نمادهای پالایشی شاهد بازگشایی شراز بودیم؛ این نماد که جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه متوقف شده بود پس از تصویب سود نقدی 50 ریالی در محدوده 17 درصد منفی بازگشایی شد و تا پایان بازار به روند منفی خود ادامه داد؛در این گروه اغلب نمادها معاملات خود را در آستانه منفی دنبال کردند.

    همچنین اطلاعات و صورت‌های مالی 3 ماه اول شراز اعلام شد . این شرکت  سود هر سهم سال مالی جاری را 435 ریال پیش بینی کرده بود اما در اطلاعات میاندوره ایی نه تنها این سود با 17 درصد کاهش به 361 ریال رسانده بلکه طی سه ماه اول سال ، به ازای هر سهم 372 ریال زیان شناسایی کرده است.

    بر این اساس گروه خودرو و ساخت قطعات نیز همگام با کل بازار با عرضه همراه بود. نمادهای خودرویی تماما با صف فروش به کار خود پایان دادند.ورنا که با سرمایه 3.000 میلیارد ریالی در پیش بینی سال 95 به ازای هرسهم 99 ریال زیان در نظر گرفته حدود 4 میلیون سهم در محدوده 2.5 درصد منفی بین سهامداران حقیقی داد و ستد شد؛ این شرکت همچنین برای سال مالی منتهی به شهریور 94 به ازای هر سهم معادل 90 ریال زیان اعلام کرده است.

    این در حالی است که در گروه بانکی بیشتر نمادها شاهد معاملات منفی ای بودند بانک صادرات که در محدوده منفی خود معامله شد. و بیشترین حجم معامله را نیز در گروه دارا بود .

    در گروه حمل و نقلی اکثر نمادها با معاملات منفی به کار خود پایان دادند حسینا که جهت برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام بسته شده بود بازگشایی و در محدوده منفی خود معامله شد .

    اما در گروه قندی که یکپارچه سبز پوش و با صف خرید همراه بود، شاهد بازگشایی قشکر بودیم. این نماد که هفته گذشته با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شده بود، پس از پیش بینی زیان 212 ریالی به ازای هر سهم با 23 درصد رشد در قیمت 152 تومان به تابلوی معاملات بازگشت و تا محدوده 30 درصد مثبت نیز رشد کرد و در نهایت حجم معاملات آن به بیش از 15 میلیون سهم رسید؛ قشهد، نماد متوقف این گروه، با سرمایه 66.000 میلیون ریالی پیش بینی سود سال 95 خود را مبلغ 1757 ریال اعلام کرد در حالی که آخرین پیش بینی شرکت برای سال 94 مبلغ 450 ریال اعلام شده است.

    قابل ذکر است در گروه ساختمانی، ثتران پیش از آغاز معاملات متوقف گردید. این شرکت با سرمایه اسمی 1000 میلیارد ریالی اولین سود سال مالی 95 را با 316 ریال پیش بینی کرد که نسبت به سود 165 ریالی هر سهم سال مالی جاری 92 درصد افزایش نشان می دهد . این درحالی است که پیش از این سود سال مالی جاری این شرکت از 309 به 165 ریال کاهش یافته بود .براساس این گزارش، دلیل اصلی این رشد قابل توجه ناشی از پیش بینی فروش کامل پروژه جماران و بخشی از پروژه های دیگر است. که از جمله خبرهای مهم گروهها در هفته جاری می باشند.

    برچسب ها