عصر خودرو

با رای نمایندگان;

کمیسیون ویژه تولید ملی و اصل ۴۴ به مجلس بازگشت

عصر بازار- نمایندگان مجلس دهم به تشکیل مجدد کمیسیون ویژه تولید ملی و اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی رای مثبت دادند.

کمیسیون ویژه تولید ملی و اصل ۴۴ به مجلس بازگشت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی  صبح امروز (سه‌شنبه 23 آذر)‌ با تشکیل کمیسیون ویژه تولید ملی و اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی با 144 رای موافق، 42 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 236 نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

    محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس در تشریح لزوم تشکیل این کمیسیون ویژه گفت: بعد از ابلاغ سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی توسط مقام معظم رهبری برای تبدیل این سیاستها به قانون، کمیسیون ویژه‌ای در مجلس تشکیل شد و ما امروز هم با توجه به مشکلات متعددی که در عرصه اقتصادی در کشور با آن مواجه هستیم نیازمند تشکیل کمیسیون ویژه‌ای برای پیگیری این موضوع می‌باشیم.

    وی ادامه داد: شاید یکی از مشکلاتی که امروز تمامی نمایندگان به خوبی آن را درک می‌کنند، مشکل بیکاری است و جوانان مختلفی در حجم بسیار بالا برای حل مشکل اشتغال خود به نمایندگان مراجعه می‌کنند.

    مفتح با اشاره به مشکل رکود اقتصادی در کنار مشکل بیکاری در کشور اظهار کرد: امروز در ساختار اجرایی کشور مسئول مستقلی برای حل مشکل اشتغال وجود ندارد و وزارت کار حداکثر تنظیم کننده روابط بین کارگر و کارفرماست.

    نماینده مردم تویسرکان در مجلس گفت: حل مشکل بیکاری تنها وظیفه وزارت کار نیست و این موضوع مرتبط با چندین وزارتخانه و سازمان دیگر است.

    وی با بیان اینکه موضوع اشتغال به طور خاص و کامل با هیچکدام از کمیسیونهای مجلس مرتبط نیست، تصریح کرد: ما برای حل مشکل اشتغال باید ساختار جدیدی در مجلس تعریف کنیم که  بیش از 50 نفر از نمایندگان به طرح تشکیل چنین کمیسیونی نظر موافق دارند.

    مفتح با بیان اینکه کمیسیون ویژه تولید ملی و اصل 44 هیچ نقطه مشترکی با دیگر کمیسیونهای مجلس ندارد، گفت: کمیسیون نمی‌خواهد کاری را از کمیسیونهای تخصصی مجلس به خود اختصاص دهد و به دنبال ایجاد ظرفیت جدیدی برای حل مشکلات اقتصادی کشور است و بیشتر به بعد نظارتی و گزارش دادن به مجلس می‌پردازد تا مشکلات اقتصادی و بیکاری در حدود ظرفیتهای قانونی حل شود.

    نماینده مردم تویسرکان خاطرنشان کرد: از کمیسیونهای مختلف و در قالب سلایق سیاسی مختلف خواستار عضویت در این کمیسیون هستند و ما باید از ظرفیت مجلس در حل مشکل کاری کشور استفاده کنیم ضمن آنکه پس از رای مثبت نمایندگان به اصل تشکیل این کمیسیون اعضای آن توسط صحن علنی مجلس انتخاب می‌شوند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو