عصر خودرو

جزئیات توافق جدید ایران و روسیه برای توسعه دو میدان نفتی

عصر بازار- یک مقام مسئول با تشریح جزئیات توافق جدید ایران و گازپروم نفت روسیه برای توسعه دو میدان نفتی اعلام کرد: افزایش ضریب بازیافت و تولید نفت دو محور تفاهم نامه با روس ها است.

جزئیات توافق جدید ایران و روسیه برای توسعه دو میدان نفتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، تفاهمنامه انجام مطالعات توسعه دو میدان نفتی چنگوله و چشمه خوش دقایقی قبل با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت ایران و الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در تهران امضاء شد.

    سلبعلی کریمی امروز در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات امضاء تفاهمنامه توسعه دو میدان نفتی با گازپروم نفت روسیه گفت: شرکت گازپروم نفت یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده نفت روسیه به شمار می رود به طوری که هم اکنون این شرکت از توان تولید روزانه دو میلیون بشکه نفت خام در کشورهای صربستان، روسیه و بوسنی برخوردار است.

    مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با تاکید بر اینکه تاکنون علاوه بر شرکت گازپروم نفت روسیه برای توسعه دو میدان چشمه خوش و چنگوله یک تفاهم نامه دیگر امضاء شده بود، تصریح کرد: تاکنون برای اجرای طرح افزایش ضریب بازیافت میدان چشمه خوش در گازپروم، با شرکت OMVاتریش یک تفاهمنامه امضاء شده است.

    این مقام مسئول همچنین با اشاره به امضاء تفاهمنامه دیگری با شرکت DNVنروژ برای توسعه میدان نفتی چنگوله در غرب کشور یادآور شد: استفاده از سرمایه و انتقال تکنولوژی های نوین به ویژه در حوزه افزایش ضریب بازیافت از مهمترین اهداف امضاء تفاهم نامه توسعه این دو میدان نفتی با شرکت های روسی، نروژی و اتریشی است.

    کریمی همچنین با بیان اینکه هم اکنون پایین بودن ضریب بازیافت از میادین و مخازن نفتی یکی از چالش های تولید نفت در کشور است، افزود: هم اکنون حجم ذخایر نفت درجای کشور حدود 600 تا 700 میلیارد بشکه بوده که در صورتی که ضریب بازیافت از متوسط 20 درصد فعلی به حدود 50 درصد افزایش یابد، 300 میلیارد بشکه به حجم ذخایر نفت ایران افزوده خواهد شد.

    برچسب ها