عصر خودرو

رویترز:

ارزش سهام بازارهای بورس آسیا به بیشترین میزان ۳ هفته گذشته رسید

عصر بازار: رویترز اعلام کرد: با کاهش ارزش دلار ارزش سهام بازارهای بورس آسیا به بیشترین میزان ۳ هفته گذشته رسید.

ارزش سهام بازارهای بورس آسیا به بیشترین میزان ۳ هفته گذشته رسید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از رویترز، امروز ارزش سهام بازارهای آسیایی در آستانه تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره در این کشور، روند افزایشی خود را حفظ کرد و به بیش‌ترین میزان 3 هفته گذشته رسید.

    براساس این گزارش بلاتکلیفی سرمایه‌گذاران باعث شده است با کاهش سرمایه‌گذاری، ارزش دلار در برابر ارزهای دیگر کاهش یافته و سهام بازارهای بورس آسیا داغ‌تر شود.

    فدرال رزور آمریکا امروز و فردا طی نشستی قرار است درباره نرخ بهره این کشور که از سال 2006 تاکنون تغییر نداده و در محدوده صفر نگه داشته است، تصمیم‌گیری کند.

    بانک مرکزی این کشور با استدلال افزایش نسبی شاخص‌های اقتصادی در این کشور افزایش نرخ بهره را مطرح کرده است.

    جانت یلین رئیس بانک مرکزی آمریکا از مدت‌ها پیش افزایش نرخ بهره در این کشور را عنوان کرده اما هر بار به دلایلی انجام آن را به بعد موکول کرده است، اما ظاهراً این بار احتمال افزایش نرخ بهره قوت بیشتری گرفته است. اگرچه روز گذشته وزیر اقتصاد ترکیه اعلام کرد امکان افزایش نرخ بهره این بار نیز بعید به نظر می‌رسد.

    پیش از این لاگارد رئیس صندوق توسعه بین‌المللی پول درباره افزایش نرخ بهره آمریکا هشدار داده بود. به اعتقاد وی افزایش نرخ بهره می‌تواند باعث سقوط ارزش پول کشورهای دیگر و نیز فرار سرمایه‌ها از این کشورها بشود.

    برچسب ها