عصر خودرو

آغاز مذاکرات نوآک ـ زنگنه در تهران؛

تفاهمنامه توسعه دومیدان نفتی بین ایران وگازپروم امروز امضا می‌شود

عصر بازار- شرکت ملی نفت ایران و گازپروم نفت روسیه امروز تفاهمنامه مطالعات توسعه دو میدان نفتی چنگوله و چشمه خشک را در تهران امضا می‌کنند.

تفاهمنامه توسعه دومیدان نفتی بین ایران وگازپروم امروز امضا می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، بیژن زنگنه وزیر نفت ایران و «الکساندر نوآک» وزیر انرژی روسیه دور جدید مذاکرات نفتی و گازی دو کشور را دقایق قبل پشت درهای بسته در تهران آغاز کردند.

    بر این اساس، مهمترین محور گفتگوهای دوجانبه درباره توسعه دو میدان نفتی ایران شامل چنگوله و چشمه خشک، ازسرگیری سوآپ نفت و گاز و ایجاد کارگروه‌های مشترک در صنعت گاز از مهمترین محورهای مذاکرات دوجانبه زنگنه و نوآک در تهران خواهد بود.

    علاوه بر این، با توجه به توافق چند روز گذشته کشورهای عضو و غیرعضو اوپک مبنی بر کاهش تولید نفت به منظور حمایت از قیمت‌ها، پیش‌بینی می‌شود در مذاکرات تهران گفتگوهایی بین ایران و روسیه بین دو کشور بزرگ تولیدکننده نفت عضو و غیرعضو اوپک در تهران برگزار شود.

    همچنین شرکت ملی نفت ایران و شرکت گازپروم نفت روسیه امروز تفاهمنامه همکاری برای توسعه دو میدان نفتی چنگوله و چشمه خشک را امضا می‌کنند.

    پیش از این شرکت ملی نفت ایران گفتگوهایی با شرکت‌های لوک اویل، زابروژ نفت و روس نفت روسیه برای توسعه تعدادی از میادین نفتی و گازی ایران در دوران پساتحریم انجام داده بود.

    برچسب ها