عصر خودرو

وزیر انرژی روسیه به مذاکرات تهران می پیوندد

عصر بازار- الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه و رئیس روسی کمیسیون مشترک همکاری ها با ایران به ادامه مذاکرات تهران می پیوندد و همچنین در همایش بزرگ تجاری دو کشور نیز شرکت می کند.

وزیر انرژی روسیه به مذاکرات تهران می پیوندد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، وزیر انرژی روسیه و هیات همراه امروز (دوشنبه) با یک پرواز اختصاصی وارد تهران می شوند و هیات 590 نفره این کشور در مذاکرات کمیسیون مشترک و همچنین برگزاری همایش تجاری را که فردا در هتل المپیک برگزار خواهد شد کامل می کنند.
    براساس برنامه اعلام شده، نوواک افزون بر امضای اسناد میلیاردها دلار قرارداد مورد توافق با محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس ایرانی این کمیسیون، همچنین مذاکراتی را با وی انجام خواهد داد و دیدارهای دیگری نیز با مقام های جمهوری اسلامی برگزار می کند.
    حضور در نشست بزرگ همکاری های تجاری دو کشور که یک هیات 320 نفری از رئیسان شرکت های بزرگ، فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران روسی همراه همتایان ایرانی خود در آن شرکت دارند نیز از دیگر برنامه های دو وزیر و همچنین اعضای هیات های مذاکره کننده ایران و روسیه در هتل المپیک تهران است.
    در این نشست، واعظی و نوواک وزیران ارتباطات ایران و انرژی روسیه و لف کوزنتسوف وزیر امور قفقاز شمالی این کشور، مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی در مسکو و لوان جاگاریان همتای روسی وی در تهران در باره توانمندی های توسعه ای همکاری ها، اسناد مورد توافق، فرصت های آینده و همچنین فراخوان بخش های خصوصی دو کشور برای بهره گیری اقتصادی از ارتقای روابط دو کشور سخنرانی می کنند.
    از سوی دیگر، مذاکرات گسترده بین بخشی میان اعضای 270 نفری هیات روسی و همتایان ایرانی کمیسیون مشترک که از دیروز آغاز شده است و تا فردا ادامه دارد، برای بررسی فرصت های همکاری بیشتر انجام می گیرد که می تواند راه ارتقای هر چه بیشتر روابط را کوتاه تر کند.
    سنایی سفیر ایران در مسکو در باره برنامه گسترش روابط دو کشور گفت: مجموعه اقدام های انجام شده به ویژه توافق کاهش تعرفه های گمرکی، راه اندازی گذرگاه سبز گمرکی، اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و حمایت از سرمایه گذاری مشترک زمینه ساز توسعه روزافزون همکاری های اقتصادی در آینده است.
    قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در باره نتایج روز نخست مذاکرات هیات های ایرانی و روسی در کمیسیون مشترک همکاری ها از تعریف 30 میلیارد دلار پروژه با روسیه خبر داد.
    مهدی محتشمی روز یکشنبه در حاشیه سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات به خبرنگاران، گفت که اکنون نزدیک 30 میلیارد دلار پروژه تعریف شده با روسیه داریم که متناسب با آمادگی روس ها برای سرمایه گذاری و پذیرش پیشنهادها و شرایط جمهوری اسلامی ایران است.
    وی همچنین اعلام کرد: اکنون ارزش روابط تجاری نزدیک یک میلیارد و 500 میلیون دلار است. با توجه به سرمایه گذاری روسیه در شماری از پروژه های ایران در سال 2017، حجم مبادلات افزایش می یابد که فقط دو میلیارد و 500 میلیون دلار در بخش زیربنایی، ساخت نیروگاههای حرارتی و برقی کردن پروژه ریلی گرمسار- اینچه برون است و اگر در مذاکرات تهران برای سرمایه گذاری مشترک روی سه یا چهار پروژه مهم دیگر توافق شود به طور یقین حجم بسیار بیشتری می شود.

    برچسب ها