عصر خودرو

رئیس کنفدراسیون صنایع هند خبر داد

صنعتگران هندی در تهران دفتر تاسیس می‌کنند

احتمال گشایش شعبه بانک هندی

عصر بازار- رئیس کنفدراسیون صنایع هند با گلایه از وجود موانع تحریمی و ساختاری در همکاری های اقتصادی هند و ایران از تاسیس دفتر این کنفدراسیون در تهران و احتمال گشایش شعبه یک بانک هندی در این شهر خبر داد.

صنعتگران هندی در تهران دفتر تاسیس می‌کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، نوشاد فوربس در پاسخ به این پرسش که نظر شما از آینده روابط ایران و هند چیست گفت: من فکر می کنم روابط دو کشور ایران و هند بسیار قدیمی و نزدیک است و پتانسیل بالایی در این زمینه وجود دارد زیرا حوزه های بسیاری هستند که هر دو کشور می توانند با همکاری یکدیگر در آن ها پیشرفت کنند.

    رئیس کنفدراسیون صنایع هند افزود: ایران و هند در بخش انرژی روابط نزدیکی دارند اما ما علاقمند هستیم در همه حوزه ها بین دو کشور روابط نزدیکی وجود داشته باشد. فرصت فعالیت خوبی برای هزاران شرکت هندی در ایران وجود دارد. همچنین شرکت های هندی می توانند از اقتصاد ایران به عنوان پایگاهی برای تجارت با سایر کشورهای منطقه استفاده کنند.

    فوربس گفت: چنین فرصتی نیز برای شرکت های ایرانی وجود دارد. ما نباید به ایران فقط به عنوان منبعی برای تامین نفت مورد نیاز هند نگاه کنیم. ایران می تواند منبعی برای تکنولوژی و محصولاتی باشد که در سال های اخیر در ایران رشد و توسعه داده شده اند.

    وی با پیشنهاد تشکیل شرکت های مشترک بین دو کشور گفت: یک راه توسعه روابط اقتصادی ایران و هند تشکیل شرکت های سرمایه گذاری مشترک بین شرکت های ایرانی و هندی است مثلا یک شرکت ایرانی با یک شرکت هندی در یک حوزه خاص به ویژه حوزه تکنولوژی های جدید اقدام به شراکت و فعالیت مشترک کند.

    رئیس کنفدراسیون صنایع هند همچنین از انجام اقدامات لازم برای تشکیل دفتر ویژه کنفدراسیون صنایع هند در تهران خبر داد و گفت این دفتر می تواند به توسعه روابط دو کشور کمک کند.

    فوربس با اذعان به این که به رغم اجرایی شدن برجام هنوز موانعی در راه مبادلات دو کشور وجود دارد تاکید کرد: برداشتن موانع تحریم ها می تواند به توسعه روابط دو کشور کمک شایانی کند اما همچنان موانعی وجود دارد.

    وی با انتقاد از قوانین و مقررات دست و پاگیر در تجارت دو کشور افزود: در حال حاضر امکان صادرات و تجارت بین دو کشور وجود دارد اما سازوکارهای بسیاری را شاهد هستیم که در واقع نیازی به آن ها نیست.

    فوربس از احتمال گشایش شعبه یک بانک هندی در تهران خبر داد و در مورد اهمیت گشایش چنین شعبه ای گفت: اگر چنین اقدامی انجام گیرد گام مهمی در توسعه روابط دو کشور برداشته می شود. زیرا مثلا ما برای فعالیت در تهران باید نیرو استخدام کنیم اما باید بتوانیم حقوق این نیروها را بپردازیم که با تاسیس چنین شعبه ای نقل و انتقال مالی برای ما تسهیل می شود.

    برچسب ها