عصر خودرو

در معاملات امروز بورس کالا؛

رونق به تالار شیمیایی هم بازگشت

عصر بازار: معاملات محصولات شیمیایی امروز با تقاضای بیشتری نسبت به هفته گذشته روبه رو شد.

رونق به تالار شیمیایی هم بازگشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، علی جوانمردی، کارشناس بازار شیمیایی با بیان این مطلب گفت: با توجه به رشد قیمت های جهانی، امروز معامله گران در بورس کالای ایران رغبت بیشتری برای خرید محصولات شیمیایی داشتند، به طوری که جوش شیرین و اسیداستیک با تقاضای بالایی روبه رو شدند.

    به این ترتیب امروز جوش شیرین پتروشیمی شیراز که عرضه ای معادل 500 تن داشت، توسط معامله گران با تقاضای یک هزار و 280 تنی روبه رو شد. میانگین قیمت خرید این کالا امروزیک هزار و 315 تومان رقم خورد در حالیکه قیمت پایه این کالا همچنان در محدوده یک هزار و 195 تومان قرار دارد.

    همچنین در این روز اسید استیک پتروشیمی فن آوران با رقابت از سوی معامله گران روبه رو شد، به طوری که عرضه یک هزار و 12 تنی این کالا، یک هزار و 495 تن تقاضا داشت. میانگین قیمت خرید اسیداستیک امروز توسط معامله گران یک هزار و 189 تومان رقم خورد و قیمت پایه این کالا یک هزارو 131 تومان بود.

    همچنین در این روز منواتیلن گلایکول، دی اتیلن گلایکول و استایرن منومر هم با رقابت از سوی معامله گران خریداری شدند و تقاضایی بالاتر از عرضه داشتند، به این ترتیب تعداد کالاهایی که امروز با استقبال معامله گران روبه رو شدند، افزایش داشت.

    به گفته جوانمردی، احتمال می رود بازار محصولات شیمیایی در هفته آینده با رونق بیشتری نسبت به هفته جاری روبه رو شود، البته در این روز همچنان برخی از کالاها مانند کربنات سدیم سنگین و سبک شیراز، زایلین مخلوط بندرامام، منومر وینیل استات شازند و گوگرد گرانوله پالایش نفت تندگویان وارد سیستم مچینگ شده و با استقبال اندکی از سوی معامله گران روبه رو شدند.

    برچسب ها