عصر خودرو

چهارشنبه ۲۵ شهریور؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار: در معاملات امروز چهارشنبه ۹۴.۰۶.۲۵ در بازار برق بورس انرژی ۲,۹۹۴ مگاوات برق به ارزش ۲۲ میلیارد و ۱۴۲ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، افزایش ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) همچنان با شیبی ملایم در مسیر نزول قرار دارد و در معاملات امروز کاهش 0.7 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است در معاملات امروز روند نزولی قیمت شیب بیشتری به خود گرفته و در محدوده 378,000 ریال قرار گرفته است.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، سررسیدهای باقی مانده از شهریور ماه آخرین روز معاملاتی خود را پشت سر گذاشتند که سهم معاملات این نمادها در بازار امروز تنها 2 مگاوات بود. بیشترین حجم معاملات امروز مربوط به دهه اول مهر ماه بود که با کاهش قیمت نیز مواجه شدند. چند روزی است که با توجه به تمایل برخی از شرکت¬های توزیع نیروی برق برای خرید انواع دیگر بار (پیک، میان باری و کم باری)، این نمادها نیز با کمی رونق همراه شدند.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13940703 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940703 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است روند نزولی قیمت در روزهای اخیر در محدوده 379,000 ریال به ثبات رسیده است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است در ابتدای دوره روندی نزولی با شیب تند بوده و در انتهای دوره در محدوده 460,000 ریال به ثبات رسیده است.
    نکته قابل توجه اینکه کمترین قیمت در این نماد در سال گذشته 460,000 ریال بوده که از بیشترین قیمت در معاملات امسال این نماد که 395,000 ریال می‌باشد بالاتر می‌باشد.
    در این نماد تا به امروز 1,139 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 24/06/1394 با 528 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13930703 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :


     

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو