عصر خودرو

قیمت ۶۰ تا ۷۰ دلاری نفت در گروی تعهد کشورها به کاهش تولید

عصر بازار- یک کارشناس حوزه انرژی با اشاره به تعهد اعضای اوپک و غیراوپک برای کاهش تولید نفت، اظهار کرد: اگر این موضوع تحقق یابد در شش ماه نخست سال ۲۰۱۷ شاهد قیمت ۶۰ تا ۷۰ دلاری برای هر بشکه خواهیم بود.

قیمت ۶۰ تا ۷۰ دلاری نفت در گروی تعهد کشورها به کاهش تولید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بهروزی‌فر با تاکید بر این‌که اجلاس اوپک و غیر اوپک به نتیجه مثبتی برسد، توضیح داد: با توجه به این‌که کشورهای عربستان و روسیه از نظر مالی تحت فشار بودند انتظار می‌رفت که نرم شوند و به راهکاری برای کاهش میزان تولید برسند.

    وی ادامه داد: قرار شد میزان تولید نفت اوپک یک میلیون و 200 هزار بشکه و غیراوپک حدود 600 هزار بشکه از ابتدای سال 2017 میلادی کاهش پیدا کند که اگر این موضوع تحقق یابد در شش ماه نخست سال 2017 شاهد قیمت 60 تا 70 دلاری برای هر بشکه خواهیم بود.

    این کارشناس اقتصادی بر لزوم پایبندی کشورهای تولیدکننده نفت بر کاهش تولید نفت تاکید کرد و افزود: اگر کشورهای اوپک و غیراوپک بر کاهش تولید نفت پایبند باشند از سوی دیگر با توجه به افزایش تقاضایی که برای نفت در سال آینده میلادی ایجاد خواهد شد، مازاد عرضه به کلی از بازار حذف می‌شود.

    بهروزی‌فر در ادامه با اشاره به مساله روانی کاهش تولید نفت، اظهار کرد: به نتیجه رسیدن اعضای اوپک و غیراوپک درمورد کاهش تولید نفت یک مساله روانی مثبت ایجاد کرد که این مساله روانی باعث افزایش قیمت ها خواهد شد، همانطور که قیمت ها بعد از توافق اوپک افزایش پیدا کرد، چنانچه کشورها، مخصوصا روسیه و عربستان که مهم‌ترین کشورهای تولیدکننده نفت هستند بر کاهش تولید پایبند باشند افزایش قیمت نفت ادامه خواهد داشت.

    برچسب ها