عصر خودرو

تفاهمنامه همکاری درباره مالکیت معنوی میان ایران و ایتالیا امضا شد

عصر بازار- جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا یک تفاهمنامه همکاری در باره 'مالکیت معنوی' به امضا رساندند.

تفاهمنامه همکاری درباره مالکیت معنوی میان ایران و ایتالیا امضا شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، این تفاهمنامه که دیشب (جمعه شب) به امضای محمد حسن کیانی رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت ایران و لوردانا گولینو رئیس مرکز مبارزه با رقابت ناسالم و مالکیت معنوی کشور ایتالیا در رم پایتخت این کشور رسید، در باره همکاری در زمینه ثبت و حمایت از مالکیت صنعتی است و نخستین از نوع خود میان ایران با یک کشور عضو اتحادیه اروپا به شمار می رود.
    تفاهمنامه در نشستی در محل وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا در رم و با حضور احمد تویسرکانی معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک ایران و جهانبخش مظفری سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا به امضا رسید.
    احمد تویسرکانی به خبرنگاران گفت: امضای این تفاهمنامه منافع بسیاری به همراه خواهد داشت و ما امیدواریم با امضای این یادداشت تفاهم، حجم روابط دو کشور در حوزه اقتصادی و ماکلیت معنوی توسعه یابد، چرا که حقوق و مالکیت معنوی رابطه ای تنگاتنگ با موضوع تجارت بین الملل دارد و امضای این تفاهمنامه موجب گسترش هر چه بیشتر روابط اقتصادی، تجاری و صنعتی میان دو کشور خواهد شد.
    وی افزود: این تفاهمنامه که در زمینه تبادل کارشناس و همکاری های دوجانبه است، قطعا می تواند در جلوگیری از برندسازی جعلی و نیز جلوگیری از تعرض به حقوق دارندگان مالکیت معنوی تاثیر مهمی داشته باشد.
    لوردانا گولینو رئیس مرکز مبارزه با رقابت ناسالم و مالکیت معنوی ایتالیا نیز گفت: ایران و ایتالیا اهمیت زیادی برای توسعه صنعتی و اقتصادی خود قائل هستند و مالکیت صنعتی را اهرمی برای تحقق این اهداف می دانند. دو کشور از امروز می توانند همکاری های دوجانبه خود را با تبادل تجربیات خود در زمینه توسعه مالکیت معنوی و زمینه های مختلف مالکیت صنعتی بویژه روند ثبت اختراع طرح های صنعتی و همچنین در زمینه ارائه خدمات ثبت الکترونیکی ارتقا بخشند.
    ایران پیشتر نظیر این تفاهمنامه را با چین و ترکیه نیز به امضا رسانده است.

    برچسب ها