عصر خودرو

واردات فرانسه از ایران ۳۴ برابر شد

عصر بازار- واردات فرانسه از ایران در ۹ ماهه سال جاری میلادی ۳۴ برابر شد و تراز تجاری ایران با این کشور به مثبت ۳۸۳ میلیون یورو رسید.

واردات فرانسه از ایران ۳۴ برابر شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، اطلاعات منتشر شده از سوی پایگاه خبری کمیسیون اروپا(یورو استات) نشان می دهد مبادلات تجاری ایران و فرانسه از زمان اجرایی شدن توافق هسته ای در اوایل سال جاری میلادی رشد 3 برابری داشته است.

    مبادلات تجاری دو کشور که در 9 ماهه نخست سال میلادی گذشته 435.5 میلیون یورو اعلام شده بود در مدت مشابه امسال به 1.301 میلیارد یورو افزایش یافته است.

    تراز تجاری ایران با فرانسه در این دوره مثبت 383 میلیون یورو بوده است. مثبت شدن تراز تجاری ایران با فرانسه در سال 2016 به دلیل ازسرگیری خرید نفت این کشور از ایران بوده است. فرانسه بزرگترین خریدار اروپایی نفت ایران در این دوره شناخته شده است.

    بر اساس این گزارش واردات فرانسه از ایران در 9 ماهه سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل 34 برابر شده و به 842 میلیون یورو رسیده است. فرانسه در مدت مشابه سال قبل 24.5 میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بود.

    صادرات فرانسه به ایران پس از اجرایی شدن برجام رشد قابل ملاحظه ای نداشته است. در ماه های ژانویه تا سپتامبر 2016 بالغ بر 459 میلیون یورو کالا از فرانسه به ایران صادر شده است که این رقم نسبت به صادرات 411 میلیون یورویی مدت مشابه سال قبل رشد 11 درصدی داشته است.

    برچسب ها