عصر خودرو

سفیر ایران در آنکارا:

بسترهای لازم برای حضور موثرتر سرمایه‌گذاران ترک در ایران فراهم شده است

عصر بازار- سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با رئیس و اعضای کنفدراسیون پیمانکاران ترکیه دیدار و پیرامون راه‌های توسعه مناسبات و همکاری‌های بخش خصوصی دو کشور گفت‌وگو کرد.

بسترهای لازم برای حضور موثرتر سرمایه‌گذاران ترک در ایران فراهم شده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، در این دیدار محمدابراهیم طاهریان‌فرد با اشاره به مشترکات تهران و آنکارا خاطرنشان کرد: حفظ و توسعه روابط اقتصادی میان ایران و ترکیه ضامن تحکیم همکاری‌ها در سایر بخش‌ها و مبادلات سیاسی و فرهنگی دو طرف است.

    وی با اشاره به رفت و آمدهای اخیر مقامات بلندپایه دو کشور، این تعاملات را موجب تقویت مناسبات دوجانبه دانست و ابراز امیدواری کرد که روابط دوستانه دو طرف به طور پایدار ادامه داشته باشد.

    طاهریان گفت: به دنبال لغو تحریم‌ها، اصلاح قوانین و مقررات سرمایه‌گذاری و همچنین ارائه مشوق‌ها و تضمین‌های لازم از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران، شرایط و بسترهای لازم برای افزایش مشارکت شرکت‌های سرمایه‌گذار خارجی در پروژه‌های زیربنایی، گردشگری و سلامت در ایران فراهم شده و با توجه به اینکه محدودیت‌های سوئیفت در ارزهای لیر و یورو میان بانک‌های کشور برطرف شده است، انتظار داریم شاهد حضور بیشتر و موثرتر شرکت‌های ترک برای سرمایه‌گذاری در ایران و دستیابی به هدف 30 میلیارد دلاری در روابط باشیم.

    طاهر تلی اوغلو رئیس هیئت‌مدیره کنفدراسیون پیمانکاران ترکیه نیز در این دیدار با تشکر از جمهوری اسلامی ایران بابت حمایت از دولت و ملت ترکیه در مقابل کودتاچیان، از لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ایران ابراز خرسندی کرد و گفت: متاسفانه به دلیل محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی غرب در دوران تحریم‌ها، حضور شرکت‌های عضو این کنفدراسیون در ایران کمرنگ شده بود اما امیدواریم در دوران جدید با تلاش بخش خصوصی و مساعدت دولتمردان هر دو کشور بتوانیم کمبودهای گذشته را در آینده نزدیک جبران و دستیابی به هدف 30 میلیارد دلاری در روابط اقتصادی دو کشور را محقق کنیم.

    وی تاکید کرد: آمادگی داریم که به زودی از طرف کنفدراسیون پیمانکاران ترکیه هیاتی را برای بررسی پروژه‌های زیربنایی به ایران اعزام کنیم.

    در این نشست همچنین سایر اعضای هیئت‌مدیره کنفدراسیون پیمانکاران ترکیه، فعالیت شرکت‌های متبوعشان را تشریح و آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های راه‌سازی، راه‌آهن، نیروگاهی، سلامت و گردشگری ایران اعلام کردند.

    برچسب ها