عصر خودرو

تغییر واحد پول کشور تورمی در پی ندارد

عصر بازار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تغییر واحد پول کشور به تومان، می تواند اثرات مثبت بسیاری در جامعه به همراه داشته باشد.

تغییر واحد پول کشور تورمی در پی ندارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه آقاپور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:در شرایط فعلی اجرای مصوبه جدید دولت مبنی بر تغییر واحد پول کشور به تومان، می تواند اثرات مثبت بسیاری در جامعه به همراه داشته باشد.

    وی درادامه افزود:حفظ ارزش پولی کشور در دنیا و ارتقا آن اولین اثر مثبت این طرح خواهد بود تا درآینده فاصله ارزش پول کشور با پول رایج سایر کشورها شرایط بهتری داشته باشد.

    آقاپور تاکید کرد:از لحاظ ارزش پولی در بین 192کشور جایگاه ما بعد از یکی از کشورهای آفریقایی،191است وحذف یک صفر از پول رایج کشور می تواند این رتبه را ارتقا دهد.

    وی همچنین با اشاره به شرایط حاکم بر جامعه،بیان کرد:در شرایط فعلی واحد پولی "تومان" درجامعه متداول بوده ومردم نیز بطور قطع در استفاده از آن راحت‌تر خواهند بود.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا این طرح در سال های گذشته اجرایی نشده است ،تصریح کرد: دولت ها همیشه در این مورد با ترس اقدام کرده‌اند و با وجود اینکه در دوره ای حذف 3تا 4صفر مطرح شده بود، تبعات بالای تورم زایی وسخت بودن پذیرش آن در جامعه موجب شد تا به تصویب دولت نرسد.

    وی در پایان،اذعان داشت: پیش بینی می‌کنیم که حتی یک درصد افزایش تورم نداشته باشیم و شک خاصی به بازار وارد نشود اما در صورت بروز تورم جزئی ،این اتفاق به نفع اقتصاد کشور بوده وتورم مثبت خواهد بود.

    برچسب ها