عصر خودرو

طبق آمار گمرک؛

از کدام کشورها کالا وارد کشور می شود؟

عصر بازار- بر اساس آمار گمرک در ۸ ماه منتهی به آبان ماه سال جاری ۵ کشور چین، امارات متحده، جمهوری کره ، ترکیه، آلمان بزرگ ترین شرکای تجاری ایران در امر واردات بوده اند.

از کدام کشورها کالا وارد کشور می شود؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس آمار گمرک عمده واردات کشور در 8 ماه منتهی به آبان ماه  سال جاری از 5 کشور چین، امارات متحده، جمهوری کره ، ترکیه و آلمان بوده است.

    در این بازه زمانی  21 میلیون و 563 هزار تن کالا به ارزش بیش از  27 میلیارد دلار  وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 6درصد کاهش و از نظر دلاری 0.94 درصد افزایش یافته است.

    بر اساس این آمار حدود 84 درصد واردات از  15 کشور جهان انجام شده و 16 درصد مابقی از سایر کشورهای بوده است.

    بر اساس آمار گمرک واردات از کشور های آلمان ، فرانسه ، ایتالیا، برزیل ، هلند، انگلستان و تایوان در هشت ماهه منتهی به آبان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است .

    چین

    در هشت ماهه اول سال جاری  2 میلیون 873 هزار تن کالا به ارزش بیش از 6 میلیارد دلار از چین وارد شده است که از نظر وزنی 13.3 درصد و از نظر دلاری 23.63 درصد از کل واردات را در بر  می گیرد. این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 11 درصد و از نظر ارزش دلاری 4 درصد کاهش داشته است.

    امارات متحده

    پس از چین بیشترین آمار واردات از کشور امارات متحده عربی با  2 میلیون و 669 هزار تن کالا به ارزش بیش از  4 میلیارد دلار بوده است. میزان واردات از این کشور در 8 ماه منتهی به آبان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی13 درصد و از نظر دلاری10 کاهش داشته است.

    گفتنی است که  از نظر وزنی 17.2 و از لحاظ دلاری 17.9 درصد از کل واردات سهم امارات بوده است.

    جمهوری کره

    اما رتبه سوم  واردات به کشور از آن جمهوری کره است. براساس آمار گمرک در 8 ماهه ابتدای سال جاری  936هزار و 153 تن کالا به ارزش بیش از  2 میلیارد دلار از کره به کشور وارد شده است که ازنظر وزنی 4.34 درصد و از نظر دلاری7.84 درصد از کل واردات را در بر می گیرد.

    واردات از کشور کره در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی28 درصد و از نظر دلاری12 کاهش داشته است.

    ترکیه

    اما واردات از کشور ترکیه در این بازه زمانی 1میلیون و  99 هزار تن به ارزش بیش از  1 میلیارد دلار بوده است که از نظر وزنی 5.1 درصد و از نظر دلاری 6.43 درصد را از کل واردات در بر می گیرد.

    واردات از کشورترکیه در 8 ماه منتهی به آبان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی42درصد و از نظر دلاری14 کاهش داشته است.

    آلمان

    واردات از کشور آلمان نیز در 8 ماهه منتهی به آبان سال جاری 717 هزار و 742 تن به ارزش 1 میلیارد دلار بوده است که از نظر وزنی 3.33 درصد و از نظر دلاری5.33 درصد از کل واردات را در بر می گیرد.

    واردات از کشور امارات متحده در 8 ماه منتهی به آبان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی106درصد و از نظر دلاری25افزایش داشته است.

    لازم به ذکر است براساس آمار گمرک پس از این پنج کشور ، هند ، روسیه ، سوئیس ، فرانسه ، ایتالیا ، برزیل ، هند ، سنگاپور ، انگلستان ، و تایوان در صف وارد کنندگان کالا به ایران قرار دارند.

    برچسب ها