عصر خودرو

سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیاردی دولت برای طرح‌های اولویت‌دار

عصر بازار- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه از سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت برای طرح‌های اولویت‌دار کشور خبر داد.

سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیاردی دولت برای طرح‌های اولویت‌دار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت پنج‌شنبه در ادامه سفر خود به استان همدان از ایستگاه راه‌آهن ملایر بازدید به عمل آورد و در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه امیدواریم پروژه‌های راه‌آهن مورد بازدید تا پایان سال یا اوایل فرودین‌ماه سال 96 به بهره‌برداری برسد، اظهار کرد: بخشی از مسیر راه‌آهن ملایر به فیروزان باقیمانده است که امیدواریم به‌زودی انجام شود و به پایان برسد.

    وی افزود: بخشی از تعهدات وزارت راه و شهرسازی در پروزه ملایر به فیرزوان باقیمانده است که انتظار داریم به موقع انجام شود.

    نوبخت مشکلات مالی را یکی از دلایل عقب افتادن انجام پروژه‌ها دانست و تصریح کرد: در حوزه راه‌آهن ملایر- فیرزوان- کرمانشاه 142 میلیارد تومان اعتبار مصوب داشته‌ایم که در این طرح 175 درصد اعتبارات معادل 250 میلیارد تومان پرداخت شده است.

    وی ادامه داد: در هر دو مسیر راه‌آهن تهران- همدان- سنندج و ملایر- فیرزوان- کرمانشاه 175 درصد معادل 250 میلیارد تومان برای هر کدام از پروژه‌ها پرداخت شده است.

    نوبخت با اشاره به مزیت‌های استفاده از راه‌آهن گفت: در پروژه‌های راه‌آهن می‌توان با سرعت 160 کیلومتر مسیر را طی کرد اما در مسیرهای جاده‌ای و بزرگراه‌ها با بیش از 120 کیلومتر سرعت نمی‌توان حرکت کرد.

    وی در پایان با اشاره به طرح‌های اولویت‌دار دولت تدبیر و امید بیان کرد: اعتباری افزون بر 10 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های اولویت‌دار حوزه حمل و نقل، محیط زیست، آب و فاضلاب و ... سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

    نمایندگان مردم ملایر در مجلس، استاندار همدان و دیگر مسئولان استان، نوبخت معاون رئیس جمهور را در بازدید از ایستگاه راه‌آهن ملایر همراهی می‌کردند.

    برچسب ها