عصر خودرو

معاون مدیرعامل شل:

بازار جهانی نفت چشم انتظار بازگشت ایران است

عصر بازار- معاون مدیرعامل شل گفت:بازار جهانی نفت چشم انتظار بازگشت ایران به عرصه بین‎المللی بود.

بازار جهانی نفت چشم انتظار بازگشت ایران است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، هانس نایکمپ  در مراسم امضای تفاهم‎نامه مطالعه سه میدان آزادگان، یادآوران و کیش گفت: امروز در کنار هم جمع شدیم تا آغاز فصلی جدید را با شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت رقم بزنیم؛ این تفاهم‎نامه برای انجام مطالعات اولیه میدان‎ها خواهد بود و به دنبال آن ارزیابی و بررسی‎های لازم از سوی هر ٢ طرف صورت خواهد گرفت.

    وی افزود: در تمام سال‎هایی که گذشت ایران در مواجه با تحریم‎ها عملکرد فوق‎العاده‎ای از خود نشان داد و صنعت نفت این کشور همچنان پا برجا ماند و بازار جهانی نفت چشم انتظار بازگشت ایران به عرصه بین‎المللی بود.

    موفقیت ایران در تولید گاز  تحسین برانگیز است

    نایکمپ افزود: معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی یک گام مهم در ایجاد موقعیت برد-برد در فضای تجارت به شمار می رود و با جذب سرمایه خارجی ما اهمیت این توسعه و رشد را درک می کنیم و در صدد شناسایی راه‎های موثرتری برای همکاری با شرکت ملی نفت ایران هستیم.

    معاون مدیرعامل شل با بیان این‎که پیشرفت ایران در برخی حوزه‎ها به ویژه حوزه تولید گاز طبیعی تحسین برانگیز و غیر قابل انکار است، افزود: ایران در این راستا توانسته است هم نیازهای داخلی خود را به خوبی پوشش دهد و هم صنعت خود را در عرصه جهانی زنده نگه دارد.

    نایکمپ تاکید کرد: اما این به تنهایی برای بهره برداری حداکثری ایران از میدان‎های نفتی خود کافی نیست، زیرا افزایش ضریب بازیافت پس از ضرورت انجام عملیات اکتشافی و توانمندسازی در حوزه میعانات گازی موضوعی بسیار مهم و اساسی در روند پیشرفت و افزایش تولید کشور ایران است.

    وی افزود: شرکت شل با دارا بودن بالاترین توانمندی در حوزه توسعه میدان‎های نفتی و گازی و همچنین تجربیات چشمگیر در منطقه خاورمیانه آماده به اشتراک گذاشتن فناوری و دستاوردهای خود با شرکت ملی نفت ایران است.

    همکاری سازنده با شرکت ملی نفت ایران

    نایکمپ با بیان این‎که شل تا به امروز در پروژه‎های پیچیده‎ای اقدام به فعالیت داشته است که هر کدام از آن‎ها در زمره همکاری‎های بلند مدت قرار می گیرند، افزود: به بیانی دیگر زمانی که شل به عرصه توسعه انرژی کشوری ورود می کند، خواهان فعالیت‎های بلندمدت در آن کشور خواهد بود و فعالیت‎های ما دارای تاثیری مثبت بر اشتغال‎زایی، علم و فناوری، سطوح مهارتی و توسعه جوامع مرتبط با فعالیت خواهد بود، به طوری که تاثیری شگرف، فراتر از افزایش درآمدهای کشور از خود به جای خواهد گذاشت.

    وی همچنین نسبت به همکاری سازنده و بلندمدت با شرکت ملی نفت ایران ابراز امیدواری کرد. 

    شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفتی بریتانیایی-هلندی «شل» ( ١٧آذرماه) به منظور آغاز فعالیت‎های مطالعاتی در راستای توسعه دو میدان نفتی آزادگان جنوبی و یادآوران و میدان گازی کیش، تفاهم‎نامه همکاری (MOU) امضا کردند.

    میدان نفتی آزادگان شمالی با مساحتی حدود 460 کیلومتر مربع، بخشی از میدان نفتی آزادگان است که در حدود  120 کیلومتری غرب اهواز در منطقه مرزی مشترک بین ایران و عراق در جنوب غربی کشور و به‎طور عمده در تالاب هور الهویزه واقع شده است. آزادگان شمالی با میدان مجنون عراق مشترک است.

    میدان نفتی یادآوران در 10 کیلومتری جنوب شرقی میدان آزادگان و در حدود 70 کیلومتری جنوب غربی اهواز و شمال خرمشهر در منطقه جغرافیایی کوشک و حسینیه به صورت شمالی- جنوبی در گستره نوار مرزی کشور عراق واقع شده که با میدان سندباد عراق مشترک است.

    میدان گازی کیش نیز در جزیره کیش (واقع در آب‎های خلیج فارس) در جنوب غربی بندر لنگه تا شمال غربی جزیره سیری، در جوار جزایر هندورابی و در شرق جزیره لاوان قرار دارد و پس از میدان پارس جنوبی، بزرگترین میدان گازی خلیج فارس به شمار می رود. فاز نخست طرح توسعه این میدان با هدف تولید روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز در روز در حال اجراست.

    برچسب ها