عصر خودرو

نفس طلای جهانی در سینه حبس شد

عصر بازار: طلا در بازار جهانی با انتظار سرمایه گذاران برای انتشار نتایج نشست سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا، برای شکستن بازه قیمت محدودی که در آن معامله می‌شود دست و پنجه نرم می‌کند و همچنان نزدیک به کمترین قیمت یک ماه گذشته قرار دارد.

نفس طلای جهانی در سینه حبس شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، به 1103 دلار رسید.

    در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر، تغییر چندانی نداشت و 1104 دلار معامله شد. بهای معاملات این بازار روز گذشته 5.10 دلار یا 0.5 درصد کاهش یافته و به 1102 دلار رسیده بود.

    طلا پس از اینکه روز جمعه به 1098 دلار نزول کرد که کمترین قیمت یک ماه گذشته بود، هفته جاری تحرک قابل توجهی نداشته است. این فلز زرد هفته گذشته با انتظار سرمایه گذاران برای روشن شدن سیاست پولی آمریکا و کنار کشیدن آنها از بازار تحت فشار قرار گرفت و برای سومین هفته متوالی کاهش قیمت داشت.

    بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا نشست دو روزه خود را روز جاری آغاز می‌کند و با انتشار بیانیه ای در روز پنج شنبه به پایان می‌رساند. با وجود اینکه برخی در بازار همچنان این ارزیابی را دارند که افزایش نرخ‌های بهره ممکن است در هفته جاری تصویب شود اما این احتمال قوت گرفته که کندی رشد اقتصاد جهانی ممکن است افزایش نرخ‌های بهره را تا سال آینده به تاخیر بیاندازد.

    انتظار می‌رود طلا تا زمان اعلام نتایج این نشست در بازه محدودی معامله شود زیرا معامله گران تا زمان انتشار بیانیه بانک مرکزی تمایلی به خرید معاملات جدید ندارند. افزایش نرخ‌های بهره احتمالا جهت حرکت طلا تا پایان سال جاری را مشخص می‌کند و اگر بانک مرکزی برای بالا بردن نرخ‌ها تصمیم نگیرد، از قیمت این فلز پشتیبانی خواهد کرد.

    افزایش نرخ‌های بهره با افزایش هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازده به شمار می‌رود، به جذابیت سرمایه گذاری آن لطمه می‌زند و در عوض از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

    ابهام درباره زمان تحکیم سیاست پولی آمریکا باعث کاهش شش درصدی قیمت طلا از ابتدای سال 2015 تاکنون شده است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش، به 14.37 دلار رسید. هر اونس پلاتین با 0.05 درصد افزایش، 957 دلار معامله شد در حالیکه هر اونس پالادیم با 0.2 درصد کاهش، 598 دلار بود.

    برچسب ها