عصر خودرو

بلومبرگ:

چوب حراج به بزرگترین شرکت نفتی سعودی‌ها

عربستان این بار سهام آرامکو را در داخل می‌فروشد

عصر بازار- بعد از اینکه چند ماه پیش سعودی‌ها اعلام کردند که سهام آرامکو را در بورس‌های خارجی می‌فروشد،معاون سازمان نظارت بر بازار سهام عربستان از آمادگی برای عرضه اولیه بخشی از سهام شرکت آرامکو در بازار داخلی این کشور خبرداد.

چوب حراج به بزرگترین شرکت نفتی سعودی‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، معاون سازمان نظارت بر قانونگذاری در بازار بورس عربستان اعلام کرد: دولت سعودی آماده است تا بخشی از سهام شرکت نفتی دولتی آرامکو این کشور را در بازار داخلی عرضه کند.

    وی افزود: در صورتی که قرار باشد سهام این شرکت در کشورهای دیگری نیز عرضه شود کار بیشتری باید در این زمینه صورت گیرد.

    محمد الکویز یکی از مقامات بازار سرمایه عربستان تأکید کرد: بخش بالایی از کار مورد نیاز برای عرضه سهام آرامکو در بازارهای خارجی در حوزه عملیاتی و ایجاد ارتباط بین بورس عربستان و بورس‌های خارجی است و بخش کمی از آن نیز بر عهده سازمان قانون‌گذاری بازار سرمایه این کشور خواهد بود.

    امین ناصر مدیر اجرایی آرامکو اعلام کرده است که قرار است عرضه اولیه سهام این شرکت در بازار داخلی عربستان انجام شود اما احتمال عرضه سهام آرامکو در بازار بورس لندن، هنگ‌کنگ و نیویورک نیز مد نظر قرار گرفته است.

    در اولین اقدام 5 درصد از سهام این شرکت دولتی سعودی به عنوان بزرگترین شرکت نفتی جهان عرضه خواهد شد که ارزش این اقدام صدها میلیارد دلار ارزیابی شده است.

    عربستان قصد دارد همزمان با عرضه اولیه سهام آرامکو شرایط را برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی به بورس عربستان فراهم کند.

    الکویز معتقد است: اقدام سعودی‌ها برای جذاب‌تر کردن بازار سرمایه این کشور برای خارجی‌ها در کنار عرضه اولیه سهام آرامکو به صورت موازی در راستای هم هستند.

    برچسب ها