عصر خودرو

بررسی های بلومبرگ نشان می دهد؛

طلا با تحولات چشمگیری رو به رو نخواهد شد

عصر بازار: قیمت جهانی طلا در آستانه برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا با تغییر چندانی روبرو نخواهد شد و سرمایه گذاران منتظر اعلام نتایج این نشست هستند.

طلا با تحولات چشمگیری رو به رو نخواهد شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر نیز 59 درصد خواهد بود، البته هنوز به درستی مشخص نیست که فدرال رزرو در نشست آتی خود چه تصمیمی را خواهد گرفت. ولی با توجه به شاخص های موجود به نظر می رسد دلیلی برای افزایش نرخ بهره در شرایط کنونی وجود ندارد.

    دیوید لینوکس تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری فت پروفیتس معتقد است: در روزهای آینده هیچ کسی نمی خواهد فعالیت چشمگیری در بازارهای بین المللی به خصوص بازار طلا داشته باشد. از طرفی نیز افزایش نرخ بهره غیر منطقی به نظر می رسد ، چرا که هیچ فشار تورمی در اقتصاد آمریکا وجود ندارد که فدرال رزرو بخواهد نرخ بهره را افزایش دهد.

    از طرفی هم میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز طی روزهای گذشته با کاهش روبرو شده است. به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت به شدت تحت تاثیر آمارهای اقتصادی مهم آمریکا و چین و اروپا نیز قرار خواهد داشت. روشن شدن وضعیت تولیدات صنعتی چین و اروپا می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.

    برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا پیش از اعلام نتایج نشست فدرال رزرو آمریکا بالاتر از سطح حمایتی 1100 دلاری باقی خواهد ماند و در صورت شکسته شدن این سطح احتمال کاهش این فلز گرانبها تا 1080 دلار وجود خواهد داشت.

    برچسب ها