عصر خودرو

فرصت‌طلبی سفته ‌بازان از رکود سهام

عصر بازار: بورس اوراق بهادار تهران دیروز نیز با افت شدید شاخص به میزان ۴۵۶واحد مواجه شد. در بازار دیروز همچنان نگرانی بازار از نتیجه اعلام نرخ ۱۳سنتی خوراک گازی پتروشیمی‌ها موجب تداوم فروش‌های سنگین سهامداران در بازار شد.

فرصت‌طلبی سفته ‌بازان از رکود سهام
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، اکثر کارشناسان بازار نگران آن هستند که با اعلام گزارش‌های 6ماهه، شرکت‌های پتروشیمی مجبور به اعلام تعدیل‌های منفی سنگین شوند. این تعدیل‌ها در کنار وضعیت نامناسب سه گروه پالایشگاهی، معدنی و فلزی و بانک‌ها موجب شده است بازار با احتمال کاهش بیشتری مواجه باشد. در همین حال به نظر نمی‌رسد دولت تا پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی بخواهد سیاست خود را در حوزه اقتصادی تغییر دهد. 

    در رابطه با خوراک پتروشیمی‌ها دبیر انجمن صنفی پتروشیمی از مخالفت نمایندگان مجلس با اعلام نرخ خوراک 13 سنتی شرکت‌های پتروشیمی توسط معاون وزیر نفت خبر داد و گفت: در این باره هفته آینده برنامه خبری برگزار خواهد شد. در گروه خودرویی دبیر انجمن قطعه‌سازان با اعلام فعالیت واحدهای قطعه‌سازی با 50 درصد ظرفیت، گفت: کاهش حجم تولید خودرو در یک ماه اخیر باعث تعطیلی برخی واحدهای قطعه‌ساز شده است.

    در گروه غذایی دیروز صف‌های خرید شرکت‌های قندی در بازار کماکان ادامه داشت. در همین ارتباط، مدیر عامل شرکت قند توسعه صنایع بهشهر و عضو هیات مدیره شرکت صادراتی توسعه صنایع بهشهر زرین به‌عنوان سهامدار عمده شرکت‌های قند نیشابور و قند شاهرود اعلام کرده است: از نظر بنده و برخی افرادی که از جزئیات وضعیت شرکت‌های تولید‌کننده قند و شکر مطلع هستند، رشد قیمتی سهام شرکت‌های قندی در چند وقت اخیر تنها به دلیل سفته‌بازی برخی از سهامداران اتفاق افتاده است، چرا‌که به‌طور معمول در شرایطی که اوضاع بازار سرمایه مناسب نباشد برخی از سفته‌بازان با ورود به سهام شرکت‌های با سرمایه پایین موجب رشد قابل توجه قیمت سهام آنها می‌شوند و در نهایت در فرصتی مناسب با فروش سهام بازدهی مناسبی کسب می‌کنند.

    در مجموع بازار دیروز بازاری به شدت ضعیف بود که در آن شاخص به رقم 62هزار و 536واحد رسید که تنها 200واحد بیشتر از ابتدای سال است.

     

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو