عصر خودرو

کارشناس بازار پتروشیمی بررسی کرد؛

گذری در بازار پلی پروپیلن ها

عصر بازار: در این روز پلی پروپیلن نساجی SF۰۶۰ پلی نار مورد توجه معامله گران قرار گرفت، البته پلی پروپیلن های آف نیز از کالاهای مورد توجه معامله گران بود.

گذری در بازار پلی پروپیلن ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، علی رحمانی، کارشناس بازار پتروشیمی گفت: معاملات روز گذشته پلی پروپیلن ها در بورس کالا نشان می دهد بازار همچنان به آرامی پیش می رود و نمی توان انتظار رشد یکباره تقاضا برای خرید این گروه را داشت.

    این کارشناس بازار پتروشیمی افزود: در این روز پلی پروپیلن نساجی SF060 پلی نار مورد توجه معامله گران قرار گرفت، البته پلی پروپیلن های آف نیز از کالاهای مورد توجه معامله گران بود. اما در میان محصولات ON گرید تنها SF060 تقاضایی بیشتر از عرضه داشت، به طوری که عرضه 300 تنی آن 340 تن تقاضا داشت، معامله گران میانگین قیمت 3 هزار و 395 تومان را برای خرید این کالا ثبت کردند در حالیکه قیمت پایه آن نیز 3 هزار و 388 تومان بود. به این ترتیب روز گذشته در مجموع 11 هزارتن پلی پروپیلن شیمیایی و نساجی عرضه شد که نیمی از آن توسط معامله گران خریداری شد.

    به گفته رحمانی، اگر چه اندکی تقاضا در بازار محصولات پتروشیمی رشد داشته است، اما همچنان فعالان این بازار با دغدغه هایی همچون کاهش مصرف و عدم نقدینگی روبه رو هستند و امیدواریم با تقویت فروش اعتباری پتروشیمی ها در بورس و روند روبه بهبود اقتصاد کشور این مشکلات مرتفع شود.

    برچسب ها