عصر خودرو

نگرانی سهامداران از بورس

عصر بازار: بورس اوراق بهادار تهران با تشدید ریزش‌های خود در معاملات امروز موجب هراس و نگرانی سهامداران و افزایش زیان آنها شد.

نگرانی سهامداران از بورس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، شاخص بورس تهران بعد از حرکت محتاطانه و رو به رشد خود در معاملات روز گذشته، همانند معاملات روز یکشنبه با افزایش جو منفی و فشار فروش مواجه شد و ریزش بیش از 400 واحدی را تجربه کرد و از مرز 63 هزار واحد به نیمه 62 هزار واحد رسید.

    جو منفی ایجاد شده در خصوص نرخ خوراک شرکتهای پتروشیمی و ابهامات موجود در دیگر صنایع و همچنین افزایش بی اعتمادی در بورس موجب شد تا در معاملات امروز زیان سهامداران افزایش پیدا کند و اکثر شرکتهای بورسی با روند منفی و افزایش فشار فروش مواجه شود.

    روند منفی بورس در روزهای اخیر نشان می‌دهد که بورس تهران در شرایط فعلی دیگر به اخبار مثبت سیاسی واکنشی نشان نمی‌دهد و بیشتر تحت تاثیر تصمیمات اقتصادی و ابهامات موجود در صنایع مختلف قرار گرفته است.

    این روند موجب شد تا در بازار امروز شرکت‌های پالایشگاهی، بانکی و خودرویی بیشترین نقش منفی را در ریزش شاخص بورس ایفا کردند به طوری که شرکتهای پالایشگاه بندرعباس، نفت و گاز پارسیان، بانک ملت، غدیر، پالایشگاه اصفهان، بانک صادرات، ایران خودو، ملی مس، کشتیرانی و بانک پاسارگاد از شرکتهای تاثیرگذار در ریزش 456 واحدی شاخص بورس بودند.

    در بازار سرتاسر قرمز امروز میل حقیقی‌ها به فروش و میل حقوقی‌ها به خرید افزایش پیدا کرد و شرکت‌های قندی همچنان در صدر تقاضا و افزایش قیمت قرار گرفتند به طوری که قند اصفهان، قند قزوین و خراسان بیشترین تقاضای امروز بازار را در غیاب سایر شرکتها به خود اختصاص دادند. همچنین در کنار فولاد خراسان، شرکتهای سیمانی از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند به طوری که سیمان قائن، سیمان اصفهان و خزر بیشترین تقاضای فروش نسبت به سایر شرکتها را به خود اختصاص دادند.

    در بازار منفی امروز که موجب کاهش انگیزه سهامداران برای داد و ستد سهم شد تنها 309 میلیون سهم به ارزش 60 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 267 هزار میلیارد تومان ریزش کرد.

    برچسب ها