عصر خودرو

کسری مواد اولیه در بازار داخلی آلومینیوم

چرا قیمت آلومینیوم افزایش یافت؟

عصر بازار: قیمت آلومینیوم حدود دو هفته است که افزایش قیمت پیدا کرده و قیمت داخلی و قیمت جهانی این فلز همچنان روند صعودی خود را ادامه می‌دهد.

چرا قیمت آلومینیوم افزایش یافت؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بررسی‌ها در قیمت آلومینیوم نشان می‌دهد که این فلز طی یک هفته گذشته روند رو به صعودی به خود گرفته و افزایش قیمت به خود دیده است.

    در همین زمینه مهدی یونسی، مشاور فروش شرکت آلومینیوم در مورد افزایش قیمت آلومینیوم گفت: در یک هفته اخیر قیمت جهانی و داخلی آلومینیوم بالا رفته و با افزایش قیمت مواجه شده است.

    او ادامه داد: قیمت شمش آلومینیوم در اول هفته در بازار داخلی هر کیلوگرم 6 هزار و یکصد تومان بوده که طی یک هفته با افزایش قیمت به 6 هزار و 700 تومان رسیده است. قیمت جهانی این فلز هم 18 دلار افزایش داشته این در صورتی است که قیمت جهانی آلومینیوم در دو هفته گذشته حدود 30 دلار به ازای هر تن افزایش داشته است.

    یونسی افزود: همچنان شرکت المهدی هرمزگان با مشکل در گمرک رو‌به‌رو هستند و حواله‌های آنها در گمرک آزاد نشده است وکه این امر موجب شده است که در بازار داخلی تقاضا برای این فلز زیاد و عرضه کم باشد و قمیت آلومینیوم در بازار داخلی با افزایش مواجه شود.

    او در مورد پیش‌بینی قیمت آلومینیوم تا آخر سال افزود: در حال حاضر با جوی که در بازار داخلی وجود دارد قیمت آلومینیوم باز هم  افزایش خواهد داشت ولی اگر شمش آلومینیوم المهدی هرمزگان آزاد شود شاهد کاهش قیمت این فلز در حدی کمی نیز خواهیم بود.

    در همین زمینه یک از کارشناسان فلزات در بازار آلومینیوم در مورد افزایش قیمت این فلز گفت: قیمت این فلز در یک هفته اخیر، هم قیمت جهانی و هم قیمت داخلی روند مثبتی داشته و با افزایش قمیت روبه‌رو شده است. افزایش قیمت جهانی آلومینیوم حدود 18 دلار بوده و این افزایش حد فاصل بین 7 سپتامبر تا 11 سپتامبر بوده است.

    او ادامه داد: ما در بازار داخلی هم شاهد افزایش قیمت این فلز هستیم و این امر به دلیل این است که شمش‌های آلومینیوم شرکت المهدی در گمرک مانده‌ است و عرضه در بازار کم شده و در مقابل تقاضا برای این فلز در بازار افزایش پیدا کرده و این امر موجب افزایش قیمت آلومینیوم در بازار داخلی شده است.

    وی افزود: شرکت المهدی هرمزگان شمش آلومینیوم خود را به بخش خصوصی فروخته ولی بخش خصوصی هنوز باری را به بازار وارد نکرده‌ و این در صورتی است که این شرکت زیرمجموعه بخش دولتی بوده و نماینده‌های مجلس هم اظهار دارند که نرخ قیمت این فلز ارزان به بخش خصوصی فروخته شده است.

    او در مورد پیش‌بینی قمیت آلومینیوم افزود: اگر مشکل شرکت المهدی هرمزگان حل نشود، در بازار داخلی به دلیل کسری بار همچنان قیمت‌ها افزایشی خواهد بود و آلومینیوم در صورتی کاهش قیمت پیدا خواهد کرد که مشکل گمرکی شرکت المهدی حل شود و شمش آلومینیوم وارد بازار شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو