عصر خودرو

مدیر عامل بورس انرژی خبر داد:

عبور داد و ستد میعانات گازی در بورس انرژی از مرز ۵۰۰ هزار بشکه

عصر بازار: مدیر عامل بورس انرژی گفت: با احتساب معاملات امروز بورس انرژی، میعانات گازی مجتمع گاز پارس جنوبی، حجم معاملات این کالا در تابلو نفت و گاز بازار فیزیکی این بازار از مرز ۵۰۰ هزار بشکه عبور کرد.

عبور داد و ستد میعانات گازی در بورس انرژی از مرز ۵۰۰ هزار بشکه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، سید علی حسینی مدیر عامل بورس انرژی با اشاره به رکورد شکنی معاملات میعانات گازی در بورس انرژی گفت: معاملات این کالا در بورس انرژی ایران با عرضه و فروش میعانات گازی پالایش گاز ایلام توسط شرکت ملی نفت در دی ماه سال 1392 آغاز شد و هم اکنون علاوه بر میعانات گازی پالایش گاز ایلام، میعانات گازی پالایش گاز خانگیران، مجتمع گاز پارس جنوبی و پتروشیمی رازی نیز در رینگ داخلی تابلو نفت و گاز بازار فیزیکی بورس انرژی قابل عرضه هستند.

    وی افزود: عرضه میعانات گازی پارس جنوبی به صورت روزانه و با حجم 6475 بشکه در رینگ داخلی بازار فیزیکی صورت می‌گیرد و بیشترین حجم معامله این کالا (423 هزار و 810 بشکه) به ارزش حدود 704 میلیارد ریال متعلق به پالایش گاز ایلام است که توسط شرکت ملی نفت ایران عرضه می شود.

    حسینی با بیان اینکه میعانات گازی قابلیت استفاده در مصارف گرمایی، سوخت اتومبیل و صنایع شیمیایی را دارا هستند، گفت: در عین حال در مقایسه با نفت خام، آلودگی کمتری ایجاد کرده و به همین دلیل اقبال به استفاده از این نوع سوخت افزایش یافته است. عموما خریداران بالقوه این کالا شرکت‌های پالایشی و پتروشیمی هستند.

    وی بر این باور است که با توجه به اقبال خریداران نسبت به خرید این کالا و بازار جذابی که در این زمینه وجود دارد، با برنامه‌ریزی‌ و حمایت  وزارت نفت حجم عرضه این کالا در بورس انرژی افزایش یابد.

    برچسب ها