عصر خودرو

دوشنبه ۲۳ شهریور؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار: در معاملات امروز دوشنبه ۹۴.۰۶.۲۳ در بازار برق بورس انرژی ۳,۷۶۴ مگاوات برق به ارزش ۲۰ میلیارد و ۷۳۱ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، کاهش ۵۵ درصدی را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز هرچند اندک اما روند نزولی خود را حفظ کرد و کاهش 0.2 درصدی را به ثبت رساند.

     

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است قیمت پس از نزول به زیر 385,000 ریال، در معاملات امروز توانست روند نزولی خود را با شیبی ملایم حفظ کند.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، سررسیدهای رو به ابطال که مربوط به روزهای پایانی شهریور ماه می‌باشد با فزونی تقاضا بر عرضه مواجه بود که همین امر منجر به رقابت خریداران و افزایش قیمت‌ها شد، از سوی دیگر با توجه به افت قیمت¬ها در سررسیدهای مهر ماه در روز گذشته و افزایش حجم عرضه از سوی نیروگاه¬ها، در معاملات امروز هرچند همچنان حجم عرضه نیروگاه¬ها در بازار بالا بود اما شرکت¬های توزیع نیروی برق کمی با احتیاط به معامله پرداختند.
    با توجه به آرایش قیمت¬ها و حجم عرضه و تقاضا در بازار، انتظار کاهش بیشتر قیمت¬ها دور از ذهن نیست.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13940701 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940701 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است روند نزولی قیمت در روزهای اخیر در محدوده 380,000 ریال به ثبات رسیده است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است در ابتدای دوره روندی نزولی با شیب تند بوده و در انتهای دوره در محدوده 460,000 ریال به ثبات رسیده است.
    نکته قابل توجه اینکه کمترین قیمت در این نماد در سال گذشته 460,000 ریال بوده که از بیشترین قیمت در معاملات امسال این نماد که 413,000 ریال می‌باشد بالاتر می‌باشد.
    در این نماد تا به امروز 1,279 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 18/06/1394 با 485 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13930701 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :


     

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو