عصر خودرو

ثبات نسبی بهای اونس در آستانه نشست دو روزه فدرال رزرو؛

پنجشنبه طلایی در راه است

عصر بازار:قیمت طلای جهانی در آغاز مبادلات امروز با تغییر چندانی روبرو نشد، اما همچنان نزدیک به پایین ترین سطح خود در یک ماه گذشته تثبیت شده است.

پنجشنبه طلایی در راه است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا و روشن شدن وضعیت سیاست های پولی و نرخ بهره این کشور هستند، قیمت طلا در مبادلات امروز دوشنبه با کاهش 0.2 درصدی روبرو شد و برای لحظاتی به کمتر از 1105 دلار رسید، ولی بار دیگر افزایش نسبی را تجربه کرد و به سطح 1108 دلاری بازگشته است.

    بر اساس این گزارش قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه نیز با کاهش 0.3 درصدی روبرو شد و هفته گذشته نیز برای سومین هفته متوالی با کاهش مواجه شده بود. قیمت طلا روز جمعه برای لحظاتی به کمتر از 1098 دلار رسید که این پایین ترین رقم از 11 اوت به شمار می رود.

    بیانیه نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا قرار است پنج شنبه منتشر شود و نتایج این نشست تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی خواهد داشت.

    قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر فشارهای ناشی از افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا با کاهش روبرو شده است. بهای اونس در سال های گذشته نیز تحت تاثیر اجرای سیاست های انبساطی پولی و پایین بودن نرخ بهره آمریکا با افزایش چشمگیری روبرو شده بود.

    از طرفی نگرانی های بین المللی نسبت به وضعیت اقتصادی چین و انتشار اطلاعات و آمار متناقض اقتصادی و نوسانات بازارهای سهام نیز تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا داشته است.

    آمارهای اقتصادی جدید در آمریکا نشان می دهد شاخص اعتماد مصرف کننده در ماه سپتامبر به پایین ترین سطح در یک سال گذشته رسیده است. شاخص قیمت تولید کننده نیز در ماه اوت تقریبا ثابت و بدون تغییر بوده است. انتشار این آمارها نگرانی های تازه ای را نسبت به وضعیت اقتصادی آمریکا ایجاد کرده است.

    گزارش دیگری نیز نشان می دهد که میزان فروش سکه طلا در بازار آمریکا و اروپا در سه ماه سوم امسال با رشد فزاینده ای روبرو شده است. افت شدید قیمت طلا مهمترین عامل افزایش چشمگیر فروش سکه طلا بوده است.

    امروز دوشنبه همچنین آمارهای مربوط به تولیدات صنعتی ژاپن و منطقه یورو نیز منتشر خواهد شد.

    برچسب ها