عصر خودرو

رشد بیش از سه برابری حجم قراردادهای آتی در روز گذشته؛

معاملات سکه برای تحویل اردیبهشت ۹۵ آغاز شد

عصر بازار: بازیگران معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران روز گذشته شاهد بازگشایی اولین قرارداد تحویل سکه برای سال ۹۵ بودند به طوریکه معاملات سررسید اردیبهشت ۹۵ با قیمت ۹۲۰ هزار تومانی سکه آغاز شد.

معاملات سکه برای تحویل اردیبهشت ۹۵ آغاز شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، روز گذشته اولین قرارداد تحویل سال 95 در بازار آتی سکه بازگشایی شد و امکان معامله سکه طلا برای سررسید اردیبهشت سال آینده نیز فراهم شد. به این ترتیب دیروز معاملات آتی با پنج سررسید فعال به کار خود ادامه داد به طوریکه سکه شهریورماه با افزایش 0/17 درصدی با نرخ 911 هزار تومان معامله شد. همچنین سکه تحویل آبان با قیمت 907 هزار تومان به فروش رسید که رشد 0/04 درصدی را نسبت به روز شنبه به ثبت رساند. قرارداد تحویل دی نیز با قیمت 906 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/03 درصدی را در این روز تجربه کرد. همچنین سکه تحویل اسفند با قیمت 911 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و رشد 0/15 درصدی را به ثبت رساند. در آخر نیز قرارداد تازه وارد آتی یعنی سکه تحویل اردیبهشت سال 95 با نرخ 920 هزار تومان روی تابلوی معاملاتی نقش بست.

    گفتنی است دیروز حجم قراردادهای آتی سکه به سه هزار و 394 قرارداد به ارزش بیش از 310 میلیارد ریال رسید، این در شرایطی است که روز شنبه حجم معاملات به  یک هزار و 52 قرار داد رسیده بود.

    از طرفی دیروز قیمت سکه نقدی با بازار آتی هم مسیرنبود و روند نوسان قیمت را در معاملات این روز تجربه کرد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با افزایش یک هزار تومانی نسبت به روز شنبه قیمت 912 هزار تومانی را تجربه کرد. این در شرایطی است که نیم‌سکه در این بازار داخلی با قیمت 465 هزار تومان معامله شد و یک هزار تومان کاهش یافت. از طرفی ربع سکه نیز با قیمت 255 و سکه یک گرمی هم با نرخ 170 هزار تومان در این روز به فروش رسید.

    از سویی تحلیلگران برجسته اقتصادی نیز پیش‌بینی کرده‌اند که هنوز عوامل زیادی در بازارهای بین المللی وجود دارد که می تواند از قیمت طلا حمایت کند و مانع از افت شدید قیمت این فلز زرد شود، چرا که حتی اگر فدرال رزرو تصمیم بگیرد نرخ بهره را در شرایط کنونی به صورت تدریجی افزایش دهد، انتشار اخبار مثبت اقتصادی در چین می تواند تاثیرات منفی ناشی از افزایش نرخ بهره آمریکا را تاحد زیادی خنثی کند.

    به این ترتیب بر اساس گفته کارشناسان انتظار می رود که معاملات  طلا در بازارهای جهانی و بهای سکه در بازار داخلی طی هفته جاری تغییرات شدیدی را تجربه نکند.

    برچسب ها