عصر خودرو

یک کارشناس:

برنامه امسال صنعت سیمان صادرات بیش از ۲۰ درصد تولید است

عصر بازار- عضو انجمن کارفرمایان صنعت سیمان گفت: برنامه سیمان در سال ۹۵ دستیابی به رقم ۵۷ میلیون تن تولید است که از این رقم بیش از ۲۰ درصد برای صادرات است و بقیه به مصرف داخلی می رسد.

برنامه امسال صنعت سیمان صادرات بیش از ۲۰ درصد تولید است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا،  مرتضی داداش  در جمع فعالان صنعت سیمان در خانه معدن ایران افزود: براساس افق 1404 برای این صنعت دستیابی به ظرفیت 120 میلیون تنی پیش بینی شده و اکنون 80 میلیون تن ظرفیت این بخش تحقق یافته است.
    وی سال های 93- 1392 را به دلیل صدور سالیانه نزدیک به 19 میلیون تن، دوران شاخص صادرات سیمان یاد کرد و افزود: پارسال نیز رقم 15 میلیون تن صادرات ثبت شد.
    داداش اضافه کرد: سال 2015 تولید جهانی سیمان به چهار میلیارد و 500 میلیون تن رسید که نیمی از آن در چین مصرف می شود.
    به گفته وی، امسال به دلیل شرایط نامطلوب افت صادرات سیمان رخ داد. برای نمونه برای ساخت یک کارخانه با ظرفیت تولید یک میلیون تن به سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد ریالی (ارزی- ریالی) نیاز است.
    عضو انجمن کارفرمایان صنعت سیمان گفت: امروز صنعت سیمان امکان اشتغال مستقیم 175 هزار نفر را در سطح کشور فراهم ساخته است و چنانچه تمهیدهای لازم اندیشیده نشده بود، با شرایط نامناسب بازار دستکم 30 هزار اشتغال مستقیم از دست می رفت.
    وی درباره انتشار خبرهایی درباره خاک فروشی یک کارخانه سیمان در استان بوشهر که در یکی از شبکه های سیما و همچنین شبکه های اجتماعی بازتاب داشت، گفت: این کارخانه سیمان 48 درصد تولید خود را به بازارهای صادراتی می فرستد و صدور کلینکر خاک فروشی نیست.
    به گفته وی، این واحد سیمانی سالیانه 50 میلیون دلار برای کشور ارزآوری دارد و امکان اشتغال مستقیم و غیرمستقیم سه هزار نفر را فراهم ساخته است.
    داداش ابراز امیدواری کرد رسانه ها موضوع های مرتبط با تولید و صادرات کشور را که دربرگیرنده منافع ملی جمهوری اسلامی است، با اندیشه و تدبیر بیشتری نمتشر کنند.
    امروزه بیش از 70 واحد تولیدی سیمان با ظرفیت 80 میلیون تن در سطح کشور فعالیت می کنند.
    جمهوری اسلامی در سال 2014 میلادی با نزدیک به 75 میلیون تن ظرفیت تولید سیمان، چهارمین تولیدکننده جهانی سیمان و سومین تولیدکننده آسیایی و نخستین تولیدکننده در خاورمیانه معرفی شد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو