عصر خودرو

با مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه ششم؛

قیمت حامل‌های انرژی در سال ۹۶ افزایش می‌یابد

عصر بازار- نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم از مصوبه امروز این کمیسیون در مورد افزایش قیمت آب و گاز و حامل‌های انرژی در سال ۹۶ خبر داد.

قیمت حامل‌های انرژی در سال ۹۶ افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمدرضا تابش با اشاره به جلسه عصر امروز ( دوشنبه) کمیسیون تلفیق برنامه ششم گفت: بنا به مصوبه امروز کمیسیون تلفیق، دولت اجازه می یابد قیمت آب، گاز وحامل های انرژی... رادرسال96 افزایش دهد و منابع حاصل را در اجرای هدفمندسازی یارانه هاصرف پرداخت یارانه نقدی،حمایت ازصادرات غیرنفتی،کاهش آلودگی هوا و....نماید.

    وی افزود: در سال 94 درآمد حاصله از محل افزایش قیمت ها جمعا سی و دو هزار و ششصد میلیارد تومان بوده است( پالایش وپخش22/4هزار میلیارد+گاز8هزارمیلیارد+برق2/2هزارمیلیارد)

    نماینده مردم اردکان در مجلس ادامه داد: امسال درآمد وصولی برق را برای کمک به اجرای طرحهای این حوزه به وزارت نیرو برمی گردانند. بنابراین پیش بینی می‌شود درآمدهای امسال به بیست و نه هزار و دویست میلیارد تومان محدود گردد.

    تابش یادآور شد: تنها برای پرداخت همین مبلغ یارانه به یارانه بگیران عزیز در سال96 به 41هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. یعنی حدود12هزار میلیارد تومان اضافه تر از عواید حاصله. اما سوال اینجاست که نتیجه این کار چه خواهد شد؟ طبعا دولت با کمکهای اعطایی، سقف درآمدها را به 48هزارمیلیارد تومان خواهد رساند. با این اتفاق اگر 41 هزارمیلیارد یارانه نقدی را کم کنیم 7000 میلیارد تومان می ماند که باید مجموعا به بخش سلامت، جایزه صادراتی، تقویت حمل ونقل وبهسازی ناوگان فرسوده اختصاص یابد.

    برچسب ها