عصر خودرو

نوسان طلا در بازار جهانی

عصر بازار: طلا در بازار جهانی با انتظار سرمایه گذاران برای نشست هفته جاری بانک مرکزی آمریکا و مشخص شدن زمان افزایش نرخ‌های بهره که تقاضا برای این فلز زرد را ضعیف کرده است، روند نزولی را ازسرگرفت و در پایین‌ترین قیمت یک ماه گذشته ایستاد.

نوسان طلا در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.2 درصد کاهش، به 1105 دلار رسید. بهای این معاملات روز جمعه 0.3 درصد کاهش یافته بود و تا سطح 1098 دلار سقوط کرده بود که کمترین قیمت در یک ماه گذشته بود.

    در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با 0.3 درصد افزایش، به 1106 دلار صعود کرد.

    بانک مرکزی آمریکا نشست دو روزه خود را روز چهارشنبه آغاز می‌کند و با انتشار بیانیه ای در روز پنج شنبه به پایان می‌رساند.

    بر اساس گزارش رویترز، ابهام درباره زمان افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا، به قیمت طلا در سال جاری میلادی لطمه زده است. طلا در سالهای اخیر از نرخ‌های بهره پایین که هزینه نگهداری این فلز زرد را کمتر کرده و ارزش دلار را تضعیف نموده بود، سود برده بود اما قیمت طلا از ابتدای سال 2015 تاکنون تحت تاثیر دورنمای افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا که به جذابیت دارایی‌های بدون بازده مانند این فلز لطمه می‌زند، حدود شش درصد نزول کرده است.

    از سوی دیگر نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصادی در چین که نوسان بازارهای مالی را در پی داشته است، بر ابهامات درباره زمان افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا که پیش از این انتظار می‌رفت ماه جاری باشد، افزوده است.

    بیشتر تحلیلگران نسبت به قیمت طلا خوش بین هستند و معتقدند اگر بانک مرکزی افزایش نرخ‌های بهره را به تاخیر بیاندازد، این فلز زرد می‌تواند به سطح بالاتری صعود کند.

    با اینهمه کاهش قیمت طلا و شوک‌های اخیری که بر بازارهای مالی وارد شد سرمایه گذاران خرد را به خرید طلا تشویق کرده است به طوریکه فروش سکه طلا در آمریکا و اروپا طی سه ماهه سوم امسال افزایش یافت و فروش ضرابخانه آمریکا به سطحی صعود کرد که از زمان سقوط شدید قیمت طلا در سال 2013 دیده نشده بود.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.3 درصد کاهش، به 14.56 دلار رسید. هر اونس پلاتین با 0.3 درصد افزایش، 968 دلار بود و هر اونس پالادیم با 0.3 درصد افزایش، 594 دلار معامله شد.

    برچسب ها