عصر خودرو

سنگ‌آهنی‌ها موظف به تسویه‌حساب حق انتفاع شدند

عصر بازار- طبق لایحه بودجه ۱۳۹۶ که صبح امروز توسط دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی استخراج‌کننده سنگ آهنگ که پروانه بهره‌برداری آنها به نام ایمیدرو است موظفند بدهی حق انتفاع پروانه بهره‌برداری از معادن فوق را تا پایان سال ۱۳۹۵ به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور پرداخت کنند.

سنگ‌آهنی‌ها موظف به تسویه‌حساب حق انتفاع شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، به منظور رد دیون دولت به صندوق بازنشستگی فولاد، دولت مکلف است نسبت به تادیه 12 هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات پیش‌بینی شده در لایحه بودجه اقدام کند تا به پرداخت حقوق بازنشستگان حقوق مذکور اختصاص یابد. در صورت عدم تحقق اعتبارات پیش‌بینی شده فوق‌الذکر دولت می‌تواند از محل سر جمع درآمد عمومی سال 1396 نسبت به پرداخت اعتبار مذکور اقدام کند و رقم مذکور در حساب‌های فی‌مابین دولت و صندوق یادشده منظور می‌شود.

    همچنین به دولت اجازه داده می‌شود مطالبات سازمان‌های گسترش و نوسازی صنایع ایران و توسعه و نوسازی و معادن صنایع معدن ایران (ایدرو و ایمیدرو) و شرکت ملی صنایع پتروشیمی از دولت بابت سهم آنها از واگذاری سهام مطابق قوانین مربوط و تامین سرمایه بانک تخصصی صنعت و معدن مربوط به قبل از سال 1396 با بدهی آنها تا سقف 2500 میلیارد ریال به صورت جمعی- خرجی تهاتر کند.

    طبق بند "الف" تبصره "7" لایحه بودجه سال 1396 که توسط رئیس‌جمهوری صبح امروز به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی استخراج‌کننده سنگ آهنگ که پروانه بهره‌برداری آنها به نام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و شرکت‌های تابع است موظفند بدهی حق انتفاع پروانه بهره‌برداری از معادن فوق را تا پایان سال 1395 به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور پرداخت کنند.

    در بند "ب" این تبصره آمده است: «گمرک جمهوری اسلامی ایران مکلف است نسبت به استرداد حقوق ورودی کالاهای وارداتی از همان مواد و قطعات وارداتی قانون امور گمرکی مصوب ظرف 15 روز از محل تنخواه دریافتی از خزانه که تا پایان سال تسویه می‌شود اقدام کنند».

    برچسب ها