عصر خودرو

یک کارشناس بازار ارز:

دلار تا کجا بالا می رود؟

عصر بازار- درحالیکه بازار ارز تکان های قابل توجهی را در نرخ تجربه می کند، سوال اساسی که مطرح می شود اینست ، این افزایش تا کجا خواهد بود؟

دلار تا کجا بالا می رود؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴:۰۰

    ابوذر نجمی در این باره به پایگاه خبری «عصر بازار» گفت: تا پیش از انتخابات هیچ پیش بینی درباره افزایش ، کاهش یا نوسانات نرخ ارز نمی توان داد اما پس از انتخابات وضعیت کاملا تغییر خواهد کرد.

    این کارشناس بازار ارز با بیان اینکه پس از انتخابات گام های دولت برای تک نرخی شدن ارز راسخ تر می شود، افزود: به پیش بینی من ، دولت نرخ 4500 تومان را برای ارز در نظر گرفته و این عدد چندان دور از ذهن نیست .

    او دلایل خود را درباره رشد یکباره و غیرقابل انتظار دلار در دو، سه هفته اخیر این طور بیان کرد: اگرچه بازارها اکنون در رکود است اما بازارارز از پتانسیل بالقوه ایی برای رشد برخوردار است که این نکته را بسیاری از فعالان اقتصادی و بازار می دانند.

    نجمی تصریح کرد: طی دو هفته اخیر اگرچه به دلیل تعطیلات عملا دست دولت و بانک مرکزی برای انجام هر اقدامی بسته بود، اما این خود فرصتی را به دست آنها که از اطلاعات نهانی برخوردار بودند ، داد تا وارد بازار ارز شوند .

    وی گفت: امروز بازار ارز در شرایطی به سر می برد که با کوچکترین ضربه ایی به حرکت واداشته می شود.

    این کارشناس ارز با بیان اینکه بانک مرکزی و دولت نیز به این افزایش قیمت تمایل دارند، گفت: این افزایش قیمت می تواند بخشی از کسری بودجه دولت را جبران کند، اما بیش از این شاهد افزایش قیمت ارز نخواهیم بود چرا که دولت در آستانه انتخابات است و حاضر نیست هزینه اجتماعی و سیاسی آن را در شرایط کنونی بپردازد.

    او هشدار داد درصورتیکه پول های سرگردان و راکد وارد بازار ارز شوند ، کنترل این بازار کمی سخت خواهد بود.

    برچسب ها