عصر خودرو

افت دسته جمعی بازارهای سهام آسیایی

عصر بازار: بازارهای سهام سرزمین اصلی چین در پی انتشار آمار دولتی که از ضعف بیشتر اقتصاد این کشور حکایت داشت، تا اواسط روز جاری سقوط کرده و افت سایر بازارهای سهام آسیایی را هدایت کردند.

افت دسته جمعی بازارهای سهام آسیایی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، شاخص بازار شانگهای با 3.2 درصد کاهش، به 3097.71 واحد رسید که در مقایسه با اوجش در اواسط ژوئن، 10.9 درصد کاهش نشان می‌دهد.

    ارزش سهام چهار کارگزار بزرگ چین پس از جریمه سنگین رگولاتور بازار بورس این کشور که به دلیل کوتاهی آنها در بررسی دقیق مشتریانشان صادر شد، حداکثر هفت درصد سقوط کرد.

    این چهار شرکت کارگزاری 178.5 میلیون یوان (28 میلیون دلار) جریمه شدند و 62.4 میلیون یوان سود آنها مصادره شد.

    رگولاتورهای چین به منظور مهار نوسانی که بازارهای مالی این کشور را در چند ماه اخیر فراگرفته است، کنترل شدیدی را روی شرکتهای مبادلاتی اعمال می‌کنند.

    بر اساس گزارش بی بی سی، با وجود عملکرد مثبت روز جمعه بازارهای وال استریت، محتاط ماندن سرمایه‌گذاران در آستانه نشست سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا در هفته جاری باعث شد سایر بازارهای سهام آسیایی وضعیت غیریکسانی داشته باشند.

    همه چشم‌ها به نشست بانک مرکزی آمریکا دوخته شده که تا روز پنج شنبه درباره تصویب نخستین افزایش نرخهای بهره در حدود یک دهه گذشته تصمیم خواهد گرفت. اقتصاددانان درباره اینکه آیا این اقدام تصویب خواهد شد، اختلاف نظر دارند.

    شاخص نیک‌کی 225 ژاپن با 1.7 درصد کاهش، به 17949.32 واحد رسید.

    در استرالیا شاخص اس اند پی/ای اس ایکس 200 با 0.4 درصد افزایش، به 5089.70 واحد رسید.

    شاخص سهام کسپی کره جنوبی با 0.8 درصد افزایش، به 1924.61 واحد رسید.

    برچسب ها