عصر خودرو

رئیس سازمان توسعه معادن خبر داد

پیش‌بینی جذب سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد دلاری بخش معدن در برنامه ششم

عصر بازار- رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی گفت: طبق پیش بینی انجام شده در برنامه ششم توسعه ۵۰ میلیارد دلار جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش معدن و صنایع معدنی صورت خواهد گرفت.

پیش‌بینی جذب سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد دلاری بخش معدن در برنامه ششم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، مهدی کرباسیان در یک نشست خبری اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه برای بخش معدن و صنایع معدنی سرمایه‌گذاری 50 میلیارد دلاری پیش بینی شده است.
    وی ادامه داد: جذب 11 میلیارد دلار در حوزه مس و آلومینیوم و 10 میلیارد دلار در حوزه سایر صنایع معدنی نیز در برنامه ششم پیش بینی شده است.

    وی با اشاره به افتتاح اولین واحد فولاد استانی، گفت: سه واحد فولاد استانی دیگر شامل واحد آهن اسفنجی میانه، شادگان و نیریز نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهند رسید.

    کرباسیان در ادامه با اشاره به صادرات 511 میلیون دلاری کنسانتره و کاتد مس طی 7 ماهه امسال، گفت: در این مدت 1631 میلیون دلار صادرات فولاد و 140 میلیون دلار صادرات آلومینیوم صورت گرفته است.

    وی در مورد جذب سرمایه‌گذاری خارجی در بخش معدن گفت: روز گذشته با یکی از بزرگترین شرکت‌های معدنی برزیل جلسه داشتیم تا در زمینه ذخایر 2 میلیارد تنی بوکسیت برزیل با آنها همکاری کنیم.

    وی تصریح کرد: با شرکت‌های ژاپنی و چینی نیز جلساتی را خواهیم داشت.

    رئیس سازمان توسعه معادن همچنین از برگزاری مناقصه بین المللی بندر پارسیان در منطقه ویژه پارسیان خبر داد.

    وی در ادامه در مورد طرح محدودیت صادرات سنگ آهن خام از سال آینده نیز گفت: ممنوعیت صادرات، چیز خوبی نیست اما اگر کارخانه‌های تولید کنسانتره راه‌اندازی شوند، منطقی این است که سنگ آهن معادن داخلی در کشور مصرف شوند و البته معدنکاران نیز تمایل بیشتری به فروش محصول خود در داخل خواهند داشت.

    وی تصریح کرد: البته عوارض صادرات سنگ آهن هنوز نهایی نشده و این موضوع باید ابتدا در کمیسیون ماده یک مطرح و مصوب شود و پس از آن برای تأیید نهایی به هیأت وزیران ارائه شود.

    کرباسیان در پاسخ به این سوالی که آیا پیشنهادی برای وضع عوارض بر دیگر مواد معدنی خام نیز مطرح شده است؟ گفت: این موضوع را باید از وزارت صنعت پیگیری کرد ولی ما پیشنهادی در این مورد نداشته‌ایم و معتقدیم بازار، حرکت طبیعی خود را دارد.

    برچسب ها