عصر خودرو

در دیدار نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و وزیر نیوزیلند عنوان شد

سلطانی: تداوم حضور هیأت‌های تجاری دنیا در ایران بعد از انتخابات آمریکا

وزیر نیوزیلند: تلاش یرای رفع موانع بانکی با ایران

عصر بازار- نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: علیرغم وجود برخی نگرانی‌ها بعد از انتخابات آمریکا مبنی بر فعالیت‌های اقتصادی و تجاری با ایران، هنوز هم هیأت‌های تجاری کشورهای مختلف دنیا برای برقراری روابط با ایران ابراز علاقه‌مندی می‌کنند.

سلطانی: تداوم حضور هیأت‌های تجاری دنیا در ایران بعد از انتخابات آمریکا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران امروز در همایش تجاری «ایران و نیوزیلند» با ابراز خوشحالی از حضور هیأت تجاری نیوزیلند در ایران گفت: حضور وزیر تجارت این کشور به همراه هیأت تجاری نشانه‌ای از اراده مقامات مسئول و همتایان تجاری نیوزیلندی در توسعه روابط اقتصادی و تجاری با ایران است.

    نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه حجم تجارت دو کشور در سالهای گذشته کاهش محسوسی داشته است، گفت: در سفر چند ماه گذشته وزیر امور خارجه کشورمان به نیوزیلند در رابطه با افزایش حجم روابط تجاری و اقتصادی دو کشور تا سقف یک میلیارد دلار در سال‌های نزدیک آینده توافق شد.

    سلطانی اظهار داشت: ظرفیت فعالیت تجاری و اقتصادی بین دو کشور بیش از آن چیزی است که در حال حاضر وجود دارد.

    وی بیان داشت: بخش خصوصی و اقتصاد ایران دوره جدیدی از فعالیت‌تجاری و اقتصادی را با برداشته شدن تحریم‌ها و ایجاد فرصت‌های جدید آغاز کرده است و قطعاً ظرفیت‌های اقتصادی ایران برای همتایان اقتصادی ما جذابیت خواهد داشت.

    نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به نگرانی‌های سیاسی و بین‌المللی در فضای بعد از انتخابات آمریکا مبنی بر اینکه وضعیت و همکاری‌های اقتصادی و تجاری با ایران چگونه خواهد بود، گفت: علیرغم این شرایط ما همچنان شاهد هستیم که همتایان تجاری ما از کشورهای مختلف اروپایی، توسعه یافته و امروز هم از نیوزیلند علاقه‌مندی خودشان را برای برقراری روابط تجاری با ایران نشان می‌دهند.

    سلطانی بیان داشت: نیوزیلند ظرفیت‌های مختلفی در بخش‌های کشاورزی، صنایع غذایی و گردشگری دارد و ایران هم در این بخش‌ها ظرفیت‌ها و استعدادهای خوبی دارد.

    نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: ایران به غیر از بازار 80 میلیونی یک کشوری با ثبات و آرامش در منطقه خاورمیانه است که دارای ظرفیت‌های مختلف، منابع طبیعی از جمله نفت و گاز و همچنین ظرفیت نیروهای جوان و تحصیل کرده است.

    وی با بیان اینکه به زعم اقتصاددانان دنیا، ایران در آینده از اقتصادهای نوظهور دنیا خواهد بود، تصریح کرد: بخش خصوصی در عصر جدید اقتصاد تمایل دارد تا تعامل تجاری با همتایان تجاری در سر تا سر دنیا داشته باشد و این ظرفیت را از بالقوه به بالفعل تبدیل کند.

    سلطانی بیان داشت: در این مسیر مزیت‌های اقتصادی هر اقتصاد و هر کشوری در شرایطی که استعداد سرمایه‌گذاری در کشور ما وجود داشته باشد، مد نظر ما است.

    نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: نیوزیلند کشوری توسعه یافته است و ما متوازعانه از همتایان تجاری نیوزیلندی دعوت می‌کنیم تا مسیری را که طی کرده‌اند، با ما به اشتراک بگذارند.

    وی بیان داشت: نگاه تجاری ما به دنیا نگاهی بلند مدت است و امروز نقطه عطف تجاری بین ایران و نیوزیلند محسوب می‌شود.

    وی گفت: در مسیر توسعه روابط تجاری با وزیر تجارت این کشور صحبت‌هایی داشتیم و مقرر شد تا کارگروه‌هایی مبنی بر شناسایی ظرفیت‌های بالقوه بین دو کشور تشکیل شود و بعد از این اگر هیأت‌های تجاری بین دو کشور رفت و آمد داشته باشند، توسط این کارگروه‌ها وضعیت تجاری پایش و رصد شود و پیشرفت‌ها و دلایل پیشرفت‌ها بررسی و رفع شود.

    سلطانی گفت: وزیر تجارت نیوزیلند هم قول داده اند تا تلاش کنند محدودیت‌های بانکی مرتفع شود و دلیل این سفر را هم حل این موضوع عنوان کردند.

    وی خطاب به وزیر تجارت نیوزیلند بیان داشت: ما در توسعه روابط تجاری مصمم هستیم و علاقه مندیم تا روابط تجاری خودمان را در شئونات مختلف با نیوزیلند گسترش دهیم.

    برچسب ها