عصر خودرو

مدیر شرکت اسلوونی:

تهدیدهای ترامپ مانع ورود به ایران نیست

عصر بازار- مدیرعامل شرکت «فروکرتالیک» اسلوونی گفت:تهدیدهای ترامپ در مورد ایران، تلاش ما برای ورود به این کشور را متوقف نمی کند و همچنان برای برقراری روابط تجاری با شرکت های ایرانی می کوشیم.

تهدیدهای ترامپ مانع ورود به ایران نیست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، "بویان کرتالیک" که اوایل آذرماه برای شرکت در نشست تجاری ایران و اسلوونی به تهران سفر کرد، افزود: البته با انتخاب «دونالد ترامپ» به ریاست جمهوری آمریکا، فقدان اطمینان در مورد بازار ایران بیشتر شده است.

    وی که پس از لغو تحریم های هسته ای علیه ایران (از دی ماه 1394) تاکنون چهار بار به کشور ما سفر و با نمایندگان چند شرکت ایرانی دیدار کرده است، ابراز امیدواری کرد مذاکره ها به امضای قرارداد منجر شود.
    مدیرعامل این شرکت اسلوونیایی گفت: با ایجاد ارتباط مستقیم بانکی، تجارت میان 2 کشور بسیار آسان تر می شود و بزودی سطح مناسبات تجاری با ایران افزایش می یابد.
    به گفته کرتالیک، رییسان بانک چند بانک بزرگ اسلوونی در هیات تجاری اعزامی به تهران حضور داشتند و قرارداد همکاری بین 2 بانک ایرانی با گورنیسکا از مهمترین بانک های خصوصی، در حال نهایی کردن است.
    شرکت فروکرتالیک، طراح و سازنده فناوری های تمیزکاری سطوح است که در صنعت ساخت نیمه هادی ها، خودرو، هوا و فضا، دستگاه های پزشکی، ساعت سازی و ساخت طلا و جواهر کاربرد دارد.
    به گفته مدیرعامل این شرکت، اکنون تجهیزات ساخت این شرکت به 26 کشور مانند آمریکا، آلمان، ایتالیا، کره جنوبی، بلژیک، استرالیا، آلبانی، سوئد، هند، هلند، آفریقای جنوبی، روسیه و بوسنی و هرزگوین صادر می شود.
    نشست تجاری ایران و اسلوونی دوم آذرماه با حضور رییس جمهوری اسلوونی، وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان 50 شرکت اسلوونیایی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد و بخش خصوصی دو طرف در این نشست سه تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
    همچنین سه سند همکاری در حضور رییسان جمهوری این دو کشور در زمینه های اقتصادی، فناوری و نانوزیستی به امضا رسید.
    رییس جمهوری اسلوونی همان روز در دیدار با رهبر معظم انقلاب مذاکرات خود با مقام های کشور ما را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: ما به دنبال عمیق‌تر کردن روابط خود با ایران در تمام زمینه‌ها هستیم.
    وی گفت: ایران دوست خوب اسلوونی است و ما گشایش سفارت در ایران را اقدامی عاقلانه و حکیمانه و برخاسته از تصمیم و اجماع ملی می‌دانیم.
    اسلوونی ساختار اقتصاد صنعتی دارد و 75 درصد تولید ناخالص داخلی آن به صادرات متکی است.
    بر اساس آمارهای رسمی، حجم مبادلات تجاری ایران و اسلوونی در سال های گذشته کاهش یافت و از 96 میلیون یورو در سال 2011 میلادی (1390 خورشیدی) به 46 میلیون یورو در سال 2012 و به 25 میلیون و 500 هزار یورو در سال 2013 رسید.
    دو کشور دی ماه 1394 در تهران یادداشت تفاهم همکاری‌های اقتصادی امضا کردند.
    وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران در آن نشست گفت: تحریم موجب شد در سال های گذشته حجم مبادلات تجاری بین ایران و اسلوونی به یک سوم کاهش یابد اما با رفع تحریم ها زمینه برای تقویت روابط اقتصادی بین دو کشور بیش از گذشته فراهم است.
    هیات 50 نفره تجاری و اقتصادی اسلوونی که ریاست جمهوری این کشور سرپرستی آن را برعهده داشت، از دوم تا چهارم آذر در تهران به رایزنی و مذاکره با همتایان خود مشغول بودند.

    برچسب ها