عصر خودرو

سفیر ایران در اسپانیا :

زمان حضور شرکت های اسپانیایی در پروژه های ایران فرا رسیده است

عصر بازار- «محمد حسن فدایی فرد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا روزپنجشنبه در جمع شرکت های ایالت شرقی‌ والنسیا گفت: زمان حضور شرکت های اسپانیایی از جمله والنسیایی در پروژه های ایران فرا رسیده است.

زمان حضور شرکت های اسپانیایی در پروژه های ایران فرا رسیده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، فدایی فرد ضمن تاکید بر همکاری ایران و شرکتهای اسپانیایی خاطرنشان کرد که فرصت های زیادی در بخش های مختلف از جمله ماشین آلات، کشاورزی، صنایع، کشت و صنعت و همچنین انرژی های تجدید پذیر پیش روی طرف های اسپانیایی است.

    فدایی فرد این سخنان را در نشستی که به همت اتاق بازرگانی والنسیا و مشارکت موسسه تجارت خارجی اسپانیا برای تشریح فرصت های بازار ایران با لغو تحریم های بین المللی علیه این کشور برگزار شده، بیان کرده است.
    سفیر کشورمان اشاره کرد که تراز تجاری بین ایران و اسپانیا قبل از اعمال تحریم ها سالانه پنج میلیارد یورو بود اما در پی تحریم های بین المللی، تراز تجاری بین دو کشور به 10 درصد این رقم رسید که البته روند نزولی آن در کل مجموع کشورهای اتحادیه اروپا نیز صادق است.
    وی در این نشست (که با حضور بیش از 50 شرکت والنسیایی برگزار شد) با اشاره به اینکه با لغو تحریم ها فصل جدیدی در روابط بین ایران و کشورهای اروپایی آغاز شده، بر لزوم حضور بیشتر و موثر تر شرکت های اسپانیایی و والنسیایی در بازار ایران تاکید کرد و در همین راستا به افزایش 170 درصدی تجارت بین دو کشور در شش ماهه نخست سالجاری اشاره کرد.
    ایشان در ادامه با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری در ایران، به برنامه های اقتصادی ایران از جمله تقویت بخش خصوصی، کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و جذب سرمایه گذاری خارجی پرداخته و خبر اجرای پروژه هایی در شش سال آینده به ارزش مجموع 360 میلیارد دلار داد که فرصت های بی نظیری پیش پای شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی قرار خواهند داد.

    برچسب ها