عصر خودرو

وزیر تجارت نیوزلند امروز به تهران می‌آید

عصر بازار- وزیر تجارت نیوزلند گفت: ایران به عنوان شریک قدیمی تجاری کشور ما محسوب می‌شود و فرصت‌های تجاری متعددی میان دو کشور وجود دارد.

وزیر تجارت نیوزلند امروز به تهران می‌آید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، «تادمکلی» وزیر تجارت نیوزلند گفت: به دنبال رفع برخی تحریمها علیه ایران، اکنون زمان مناسبی برای احیای مناسبات تجاری با ایران و تقویت صادرات است. 

    وی تصریح کرد: فرصت‌های تجاری زیادی برای تقویت دوجانبه روابط تجاری میان دو کشور وجود دارد. 

    تادمکلی  در ادامه گفت: رابطه تجاری میان ایران و نیوزلند، سابقه‌ای طولانی دارد و به سال 1975 میلادی برمی‌گردد؛ یعنی زمانیکه نیوزلند در تهران سفارت خود را افتتاح کرد و به عنوان اولین سفارتخانه این کشور در خاورمیانه محسوب شد. 

    وزیر تجارت نیوزلند خاطرنشان کرد: اگرچه چندسالی است که به دلیل وضع تحریم‌ها، صادرات نیوزلند به ایران به طرز قابل توجهی کاهش یافته؛ اما همچنان ایران به لحاظ سنتی دارای بازار بسیار مهمی در مقوله گوشت گوسفند و کره به حساب می‌آید. 

    تادمکلی گفت: اکنون زمان مناسبی برای توسعه فرصت‌هایی در حوزه آموزش، عمران، مواد غذایی و نوشیدنی، انرژی، جنگل‌داری، تولید و بخش‌های خدماتی علاوه بر گسترش روابط تجاری میان دو کشور است.  بر همین اساس برآورد می‌شود حجم روابط تجاری ایران و نیوزلند به708.8میلیون دلار در سال برسد.

    وزیر تجارت نیوزلند امروز به همراه یک هیات تجاری بلندپایه، متشکل از نمایندگان 18 شرکت این کشور وارد تهران می‌شود.

    برچسب ها