عصر خودرو

فاز نخست جذب سرمایه گذاری در منطقه ویژه پیام تا یک ماه آینده شروع می شود

عصر بازار- معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تلاش های صورت گرفته برای تبدیل شدن منطقه ویژه اقتصادی پیام به درگاه ورود سرمایه گذاران خارجی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: فاز نخست جذب سرمایه گذاران تا یک ماه آینده آغاز خواهد شد.

فاز نخست جذب سرمایه گذاری در منطقه ویژه پیام تا یک ماه آینده شروع می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، امیرحسین دوایی مرکزی  ادامه داد : با به اتمام رسیدن فاز نخست اقدام ها برای جذب سرمایه گذاران به منطقه ویژه اقتصادی پیام، این منطقه از یک ماه آینده کار جذب را آغاز خواهد کرد.
    وی خاطر نشان کرد: همزمان اقدام های دیگری نیز در دستور کار قرار گرفته است تا با فراهم شدن دیگر زیرساخت ها تا 9 ماه آینده این منطقه به صورت کامل آمادگی لازم را برای جذب تعداد زیادی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته باشد.
    پیشتر دوایی مرکزی تبدیل منطقه ویژه اقتصادی پیام به درگاه ورود سرمایه و فناوری به کشور را یکی از برنامه های درازمدت و زیربنایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده بود.
    معاون فناوری و نوآوری وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات به ایجاد یک کریدور ارتباطی در کشور به عنوان یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: کار ایجاد این کریدور به صورت جدی درحال پیگیری است و تلاش می شود منطقه ویژه پیام به عنوان بخشی از این زیرساخت آماده شود.
    وی گفت: بحث ایجاد پارک فناوری در این منطقه به رغم آنکه هنوز قرارداد مطالعاتی آن بسته نشده و نیاز به کار بیشتر دارد در دستور رسیدگی است.
    دوایی مرکزی عنوان کرد: تلاش می شود با انجام مطالعات دقیق تر، این پارک هرچه زودتر ایجاد شود و امید است از سال آینده فازنخست پذیرش شرکت های نوآور دراین پارک آغاز شود.
    وی پیش از این از طراحی کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات در این وزارتخانه خبر داده و گفته بود، این کریدور در راستای تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی با رویکرد جذب سرمایه گذاری خارجی، تقویت سرمایه گذاران خطرپذیر و خلاق و افزایش تولید محتوای فناورانه در کشور طراحی شده و با سرمایه گذاری حدود 14 هزار میلیارد ریال به صورت جدی دنبال می شود.

    *انتخاب ترامپ تاثیری بر بازار آی.سی.تی ایران ندارد
    این مقام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره تاثیرانتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا بربازار ارتباطات و فناوری اطلاعات(آی سی تی) گفت: احتمال آنکه در بخش سرمایه گذاری های سنگین این موضوع نوسانی ایجاد کند، وجود دارد اما به دلیل بی ارتباطی شرکت های کوچک ایرانی فعال در بخش آی سی تی(ICT) با آمریکا چندان دچار اختلال نخواهند شد.
    به گزارش ایرنا، پیشتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته بود، آنچه در انتخابات آمریکا انجام شد و مردم انتخاب کردند، مورد احترام ماست.
    وی در حاشیه برگزاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها گفته بود، سیاست ایران در قبال انتخاب و تصمیم مردم دنیا، توام با احترام است.

    برچسب ها