عصر خودرو

جزئیات تفاهم‌نامه بیمه‌ای ایران و برزیل در بخش بازرگانی

عصر بازار- ایران و برزیل با امضای تفاهم‌نامه‌ای در بخش پوشش بیمه‌ای سعی در ایمن کردن هر چه بیشتر تبادلات دو جانبه و نیز افزایش میزان صادرات و واردات دو کشور دارند.

جزئیات تفاهم‌نامه بیمه‌ای ایران و برزیل در بخش بازرگانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، تفاهم‌نامه‌ای بین بخش بازرگانی ایران و برزیل تحت عنوان ای. بی. جی‌.آی توسط صندوق‌های ضمانت صادرات دو کشور به امضا رسیده تا در چهارچوب‌های مشخص شده به منظور تبادلات تجاری دو کشور پوشش‌های بیمه‌ای لازم در بخش‌های مختلف تجاری دو کشور مد نظر قرار گیرد.

    بر اساس این تفاهم‌نامه تبادل اعتباری شرکت‌های ایرانی و برزیلی، کمک به وصول مطالبات، پوشش مشترک در کشور ثالث و نیز پیگیری پروژه‌هایی که هر یک از موسسات در کشورهای دیگر دارند و نیز همکاری به شکل اتکایی همکاری مد نظر قرار می گیرد.

    با توجه به اینکه تا به حال میزان واردات از برزیل بیشتر بوده و چندان توجهی به صادرات از ایران به برزیل مدنظر قرار نگرفته است، صندوق ضمانت صادرات ایران با امضای این تفاهم‌نامه سعی در افزایش صادرات از ایرن به بزریل توسط شرکـ‌های مختلف صادرکننده ایرانی دارد و در این حوزه تمرکز خود را بر فعال شدن پوشش بیمه‌ای در بخش خدمات فنی و مهندسی قرار داده است.

    نکات قابل اشاره در مورد تفاهم‌نامه مذکور این است که زمان خاصی برای اتمام آن لحاظ نشده و تا زمانی که لغو نشود پابرجاست. علاوه بر این به منظور اجرایی شدن نیازمند برنامه ریزی مسئولان تجاری دو کشور است.

    با توجه به اینکه کشورهای عضو او. ای. سی. دی به عنوان کشورهای ثروتمند همکاری‌های متفاوت تجاری در بخش‌های مختلفی با یکدیگر دارند؛ بنابراین کشورهای غیر از او.ای‌.سی. دی نیز مثل کشورهای غیرثروتمند ماند چین، ایران، روسیه و غیره سعی در افزایش حجم همکاری های مشترک تجاری و الگوبرداری از کشورهای او. ای. سی. دی دارند.

    برچسب ها