عصر خودرو

یکشنبه ۲۲ شهریور ۹۴؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار: در معاملات امروز یکشنبه ۹۴.۰۶.۲۲ در بازار برق بورس انرژی ۵,۹۷۹ مگاوات برق به ارزش ۴۶ میلیارد و ۱۶۷ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، افزایش بیش از ۲ برابری را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز با نزول مواجه شد و کاهش 1.2 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است قیمت پس از چند روز ثبات و استراحت در محدوده 388,000 ریال، در معاملات امروز روندی نزولی به خود گرفت و موفق به عبور از مقاومت 385,000 ریال شد؛ عاملی که می‌تواند اعتبار روند نزولی امروز را تقویت کند حجم بالای معاملات همزمان با این روند بود که حائز اهمیت می‌باشد.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، در سررسیدهای باقی مانده از شهریور ماه با توجه به محدودیت حجم عرضه از سوی نیروگاه¬ها و تقاضای بالا در سمت خرید، رقابت خریداران منجر به افزایش نسبی در قیمت¬ها شد، اما در سررسیدهای مهر ماه در انتهای بازار با افزایش حجم عرضه از سوی نیروگاه¬ها، قیمت¬ها با کاهش مواجه شدند. احتمال تداوم روند نزولی قیمت¬ها با توجه به افزایش ظرفیت نیروگاه¬ها و ورود نیروگاه¬های جدید دور از ذهن نیست البته باید دید که نیروگاه¬ها تا چه قیمتی حاضر به فروش برق خود هستند.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13940631 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940631 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است روند نزولی قیمت در ابتدای دوره در روزهای اخیر شیب صعودی به خود گرفته و تا محدوده 393,000 ریال رشد کرده است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است در طول دوره روندی پرنوسان بوده است. در ابتدای دوره روندی نزولی داشته اما در انتهای دوره با شیبی ملایم روندی صعودی به خود گرفته و تا محدوده 503,000 ریال رشد کرده است.
    نکته قابل توجه اینکه کمترین قیمت در این نماد در سال گذشته 500,000 ریال بوده که از بیشترین قیمت در معاملات امسال این نماد که 410,000 ریال می‌باشد بالاتر می‌باشد.
    در این نماد تا به امروز 1,310 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 17/06/1394 با 663 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13930631 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

    برچسب ها