عصر خودرو

مدیر کالایی شرکت کارگزاری باهنر:

روند معاملات پتروشیمی ها بهبود می یابد

عصر بازار: امکان خرید محصولات پتروشیمی تا سقف سالانه اعلامی از سوی سایت بهین یاب اقدامی مثبت برای بهبود روند معاملات بوده و به نفع مصرف کننده و تولیدکننده است.

روند معاملات پتروشیمی ها بهبود می یابد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، فرزین ابوالعلایی، مدیر کالایی شرکت کارگزاری باهنر با بیان این مطلب خاطر نشان کرد: برداشتن محدودیت های خرید محصولات پتروشیمی می تواند به شفافیت بازار پتروشیمی ها کمک کرده و همچنین گامی اساسی در برداشتن دیگر محدودیت های موجود در رینگ پتروشیمی باشد.

    وی در ادامه افزود: علاوه بر این با توجه به اینکه به فصل مصرف برخی از گریدهای محصولات پتروشیمی نیز نزدیک می شویم، به احتمال زیاد لغو محدودیت های خرید می تواند سبب افزایش تقاضا و جذب بیشتر خریداران شود.

    مدیرکالایی کارگزاری باهنر با اشاره به شرایط رکود در بازار پتروشیمی، گفت: در حال حاضر بازار پتروشیمی روزهای آرامی را سپری می کند، از این رو به نظر می رسد بهترین زمان برای لغو محدودیت های رینگ پتروشیمی باشد؛ چرا که حساسیت ها در این بازار به حداقل خود رسیده است.

    ابوالعلایی همچنین در ادامه افزود: از سوی دیگر فروش های اعتباری و سلف نیز می تواند به افزایش تقاضا در بازار پتروشیمی کمک کند و به نظر می رسد با توجه به برداشتن سقف خرید ماهانه، عرضه کننده ها نیز برای افزایش عرضه های خود راغب باشند؛ چرا که در شرایط فعلی صنایع بالادست نیز نیاز به نقدینگی دارند.

    باهمه این تفاسیر به نظر می رسد تصمیم بورس کالای ایران در جهت امکان پذیرشدن خرید محصولات پتروشیمی تا سقف اعلامی از سوی سایت بهین یاب تاثیر مثبتی بر بازار این کالاها بگذارد.

    لازم به ذکر است؛ بنابر اعلام مدیر امور ناظرین و تالارهای بورس کالای ایران از فردا 23/06/94 خرید کلیه محصولات پتروشیمی تا سقف سالانه اعلامی از سوی سایت بهین یاب امکان پذیر خواهد بود.

    برچسب ها