عصر خودرو

روند رو به رشد قیمت سنگ آهن ادامه دارد

عصر بازار- خبر کاهش ظرفیت تولید فولاد برای تولیدکنندگان این ماده خام خبری مثبت است اما برای تولیدکنندگان سنگ آهن نباید خبری امیدبخش باشد زیرا در نهایت از تقاضا برای سنگ آهن کاسته خواهد شد.

روند رو به رشد قیمت سنگ آهن ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در روزهای اخیر قیمت سنگ آهن پیوسته افزایش یافته و به 80 دلار در هر تن رسیده است.

    قیمت این ماده خام طی روزهای اخیر بیش از 13 درصد رشد کرده و قیمت سنگ آهن با عیار بالاتر و پایین تر از 62 درصد به همین میزان افزایش یافته است. در سال جاری میلادی تاکنون، قیمت ها بیش از 80 درصد رشد کرده و میزان افزایش قیمت ها از پایین ترین میزان یعنی 38 دلار که اواسط دسامبر سال پیش مشاهده شد 108 درصد است.

    تحلیلگران می گویند علل رشد سریع قیمت ها در روزهای اخیر، افزایش تقاضا برای سنگ آهن با عیار بالا از سوی تولیدکنندگان فولاد در چین است.

    خبرگزاری رویترز اعلام کرد، 88 میلیون تن از ظرفیت تولید فولاد در چین امسال کاسته شده است. این خبر به افزایش قیمت فولاد به بالاترین میزان در 30 ماه اخیر منجر شد و قیمت سنگ آهن در مسیر رشد حرکت کرد. ابتدای سال قرار بود 45 میلیون تن از ظرفیت تولید فولاد کاسته شود. خبر کاهش ظرفیت تولید فولاد برای تولیدکنندگان این ماده خام خبری مثبت است اما برای تولیدکنندگان سنگ آهن نباید خبری امیدبخش باشد زیرا در نهایت از تقاضا برای سنگ آهن کاسته خواهد شد.

    قیمت سنگ آهن در سال های اخیر به دلیل افزایش عرضه و رشد کند تقاضا پایین باقی مانده اما در سال جاری میلادی وضعیت قیمت ها بهتر شده و در سه هفته اخیر شاهد رونق بازار بوده ایم.

    برچسب ها