عصر خودرو

یک مقام ارشد وزارت بازرگانی پاکستان خبر داد;

تاسیس ۲ مسیر جدید زمینی برای تجارت ایران و پاکستان

عصر بازار- یک مقام ارشد وزارت بازرگانی پاکستان گفت، ایران قرار است ۲ مسیر زمینی با پاکستان برای تقویت روابط تجاری دو جانبه ایجاد کند.

تاسیس ۲ مسیر جدید زمینی برای تجارت ایران و پاکستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، یک منبع اگاه گفت، ایران هنوز پاسخی به پیشنهاد پاکستان در زمینه موافقتنامه تجارت آزاد بین دو کشور نداده است.
    این پیشنهاد پس از سفر ماه مارس حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به پاکستان و تصمیم دو کشور مبنی بر رساندن حجم مبادلات دو کشور از یک به 5 میلیارد دلار طی 5 سال آینده ارائه شده است.
    سال گذشته، تهران و اسلام آباد در جریان هفتمین نشست کمیته مشترک تجاری دو کشور در تهران، توافق کردند که حجم مبادلات دو کشور افزایش یابد.
    خرم دستگیر خان، وزیر بازرگانی پاکستان که ریاست هیئت پاکستانی را بر عهده داشت، نسبت به ممنوعیت های وارداتی یکجانبه و خودسرانه، تعرفه های بالای و سیستم تایید واردات خواستار لغو فوری همه موانع غیرتعرفه ای بر اساس موافقتنامه تجارت ترجیحی سال 2006 شده بود.
    اما مقامات وزارت بازرگانی پاکستان اطمینان دارند که دو طرف در بازه زمانی مناسب این اختلافات را حل خواهند کرد زیرا این درخواست به صورت قوی از سوی هر دو طرف وجود دارد که به توافقات حاصل شده میان نواز شریف، نخست وزیر پاکستان و حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران احترام گذاشته شود.
    یک مقام ارشد وزارت بازرگانی پاکستان گفت، ایران قرار است 2 مسیر زمینی با پاکستان برای تقویت روابط تجاری دو جانبه ایجاد کند.
    وی که نخواست نامش فاش شود افزود: «مسیر های پیشین-مند و ریمند-گدب نقش مهمی در افزایش مبادلات تجاری به 5 میلیارد دلار ایفا خواهند کرد.»
    مسیر ریمند –گدب از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا گوادر پاکستان را به شهر بندری چابهار ایران متصل می کند.

    برچسب ها