عصر خودرو

حمایت از شهرک های صنعتی به کاهش نرخ بیکاری کمک می کند

عصر بازار- کارشناس اقتصادی گفت:دولت در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی با حمایت از شهرک های صنعتی، کاهش نرخ بیکاری و رونق تولیدات داخل را موجب خواهد شد.

حمایت از شهرک های صنعتی به کاهش نرخ بیکاری کمک می کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل ازباشگاه خبرنگاران، حسین گروسی کارشناس اقتصادی با بیان اینکه بیکاری یکی از موانع اصلی بر سر راه ازدواج جوانان است، اظهار داشت: بسیاری از کشورهای پیشرفته برای حل معضل بیکاری نگاه ویژه ای به شهرک های صنعتی کوچک و متوسط داشتند و این درحالی است که برخی از واحد های تولیدی کشورما به سبب نبود حمایت کافی در تعطیلی و نیمه تعطیلی به سر می برند.

    وی افزود:  دولت در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی با حمایت از شهرک های صنعتی، کاهش نرخ بیکاری و رونق تولیدات داخل را ایجاد می کند و این امر خود بطور غیر مستقیم مسئله ازدواج جوانان را سر و سامان بخشد چرا که بسیاری از جوانان به سبب نبود درآمد کافی تمایلی به این امر ندارند.

    گروسی با بیان اینکه سازمان های دولتی توان جذب نیروهای تحصیل کرده را ندارد، گفت: دولت با حمایت از بخش خصوصی و افزایش صادرات غیر نفتی می تواند به کمک جوانان بیاید.

    این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: با وجود ظرفیت و پتانسیل بالای کشور در بخش معدن، نفت و پتروشیمی و... می توان با حمایت از  شهرک های صنعتی، صنایع پایین دستی این واحد ها را نیز فعال کرد که این موضوع علاوه برایجاد ثروت، رونق اقتصاد و افزایش اشتغال را به دنبال دارد.

    برچسب ها