عصر خودرو

تجهیزات راهبردی بندری از عمان وارد گناوه شد

عصر بازار- کشتی حامل تجهیزات و دستگاههای پیشرفته و مدرن راهبردی امور بندری در زمینه عملیات کانتینری روز یکشنبه از کشور عمان وارد گناوه و در اسکله این بندر پهلو گرفت.

تجهیزات راهبردی بندری از عمان وارد گناوه شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا،  مدیرعامل شرکت تعاونی بندرسازان گناوه و سفیر گردشگری جمهوری اسلامی ایران در کشور عمان اظهارکرد: نماد توسعه و رونق هر بندری وجود تجهیزات مورد نیاز روز و پیشرفته است که برخورداری بندر گناوه از این تجهیزات، امکان افزایش سرعت تخلیه و بارگیری و حجم عملکرد کانتینری و رونق حمل و نقل کالا را بیش از پیش فراهم و در موقعیت ممتاز قرار خواهد داد.
    مهندس عبدالحسین خدری افزود: این تجهیزات شامل سه دستگاه آرتی جی، سه دستگاه دیچ استارکر، چهار دستگاه ترمینال تراکتور و تجهیزات جانبی است که از کشور عمان خریداری و بارگیری و قابلیت های مختلفی دارد.
    وی بیان کرد: جابجایی کانتیتر، ایجاد اشتغال و افزایش ظرفیت های بندری منطبق با استانداردهای جهانی و تحول عظیم در تجارت کانتینری از عمده قابلیت های مهم این تجهیزات است که پس از نصب و زیرسازی های لازم در آیین ویژه ای بزودی راه اندازی می شود.
    وی گفت: محاسبه عملیات طراحی بارگیری، تجهیزات، مهاربندی و حمل این تجهیزات که از پیچیده ترین عملیات های دریایی است طوریکه در کشور چنین پروژه ای تاکنون بدین صورت انجام نشده است، برای نخستین بار توسط مهندسان مجرب و زبده ایرانی انجام شد، درحالی که پیش از این کشورهای خارجی نظیر آلمان و کره جنوبی این کار را انجام می دادند.
    خدری ادامه داد: نوع شناوری که برای حمل این تجهیزات استفاده شده ایرانی و پنج هزارتنی است که قابلیت دریانوردی با لحاظ تمامی استانداردهای جهانی را دارد.
    وی افزود: برای اجرایی شدن این پروژه و حرکت شناور حامل تجهیزات خریداری شده به کشور ایران گواهینامه توسط موسسه رده بندی ایرانیان جهاد به عنوان نماد ملی استاندارد دریایی در کشور اخذ شده است.
    مدیرعامل شرکت تعاونی بندرسازان گناوه گفت: عملیات مهاربندی وسایل و تجهیزات در شناور بسیار سنگین و مهم و نزدیک به 15 روز درکشور عمان انجام شد.
    وی اظهارکرد: به لحاظ بزرگی و عظمت تجهیزات، توتونچی سفیر و عبدالخانی رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عمان، رئیس سازمان بنادرودریانوردی عمان از بارگیری تجهیزات به گناوه بازدید و اجازه بارگیری ازسوی وزیر راه و اتصالات کشور عمان صورت گرفت
    وی یادآورشد: تیمی از مهندسان عمانی به همراه شناور برای انجام مشاوره و راه اندازی سیستم به گناوه عزیمت کردند.
    مدیر پروژه کشتی سازی گروه ام اس آر (راه ابریشم دریایی بین المللی) هم گفت: بهره گیری از شناور ایرانی، مهاربندی دستگاههای خریداری شده و ایمنی در اجرای این پروژه مهم بود که دراین ارتباط طراحی و محاسبات خوبی صورت گرفت و با بهره گیری از یک شناور در استان خوزستان در مدت زمان کوتاهی انجام شد.
    مهندس یوسف جاهد افزود: فرایند زمانی چنین پروژه ای براساس نرم جهانی شش ماه پیش بینی شده درحالیکه با همکاری شایسته مدیرعامل بندرسازان و دیگر مهندسان در دو هفته انجام و یک رکورد ثبت شد.
    وی گفت: شناور بکارگرفته شده پس از تغییرات از ایمنی خوبی برخوردار بود به گونه ای درطول مسیر با وجود توفان دریایی در محدوده جزایر شرقی خلیج فارس و تعطیل شدن فعالیتهای بنادر ایران، مسیر را پیمود و پس از 12 روز وارد بندر گناوه شد.
    بندرگناوه از بنادرفعال تجاری استان بوشهر است.

    برچسب ها