عصر خودرو

مدیر کمیسیون خصوصی‌سازی پاکستان خبر داد

علاقه‌مندی چین و ایران برای راه‌اندازی کارخانه‌های ذوب آهن پاکستان

عصر بازار- مدیر کمیسیون خصوصی‌سازی پاکستان گفت: دولت سعی دارد کارخانه‌های ذوب آهن را به مدت ۴۵ سال واگذار کند و در حال حاضر شرکت‌های چینی و ایرانی علاقه‌مند به امضای چنین قراردادی هستند.

علاقه‌مندی چین و ایران برای راه‌اندازی کارخانه‌های ذوب آهن پاکستان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، بعد از چین ایران نیز برای راه‌اندازی کارخانه‌های ذوب‌آهن پاکستان اعلام آمادگی کرد و حاضر است قرارداد همکاری طولانی مدت در این زمینه امضا کند.

    شرکت ملی ذوب‌آهن پاکستان که در سال 1970 میلادی توسط شوروی سابق راه‌اندازی شد هر سال دچار خسارت می‌شود و از سال 2015 تولید فولاد در کارخانه‌های ذوب آهن این شرکت متوقف شده است.

    مبلغ خسارت شرکت ملی ذوب‌آهن پاکستان حدود 163 میلیارد روپیه است که گرفتن وام برای راه‌اندازی کارخانه‌های ذوب‌آهن را نیز باید به آن اضافه کرد.

    به گزارش دیلی پاکستان،دولت سعی داشت کارخانه‌های ذوب‌آهن را بفروشد اما نبودن خریدار که به قیمت مناسب این کارخانه‌ها را بخرد سبب شد از تصمیم خود منصرف شود.

    از طرفی مخالفت دولت ایالتی و 14 هزار کارگر که با کمک اتحادیه کارگران مخالف فروش کارخانه‌های ذوب آهن بودند دولت را از فروش این کارخانه‌ها منصرف کرد.

    محمد زبیر مدیر کمیسیون خصوصی‌سازی پاکستان در این زمینه گفت: دولت هنوز هم گزینه فروش شرکت ذوب آهن را روی میز دارد اما بیشتر مایل است که کارخانه‌های ذوب آهن را به بخش خصوصی یا کشورهای خارجی واگذار کند.

    وی افزود: دولت سعی دارد کارخانه‌های ذوب آهن را به مدت 45 سال واگذار کند و در حال حاضر شرکت‌های چینی و ایرانی علاقه‌مند به امضای چنین قراردادی هستند.

    مدیر کمیسیون خصوصی‌سازی پاکستان گفت: هفته آینده شرکت ذوب‌آهن پاکستان در شهرهای لاهور و کراچی به مزایده گذاشته می‌شود تا مشخص شود که چین و ایران خواستار سرمایه‌گذاری در این زمینه هستند یا بخش خصوصی.

    زبیر تأکید کرد: ایران و چین بهترین گزینه برای راه‌اندازی کارخانه‌های ذوب آهن پاکستان هستند و تجربه لازم را نیز در این کار دارند.

    برچسب ها