عصر خودرو

هند هدف بعدی صنایع نساجی آلمان

عصر بازار- هند هدف بعدی صنایع نساجی آلمانهند به زودی به دومین خریدار بزرگ ماشین‏آلات آلمان پس از چین بدل می‏شود. در حال حاضر هند چهارمین واردکننده بزرگ ماشین‏آلات نساجی از آلمان است. این کشور در نیمه نخست سال ۲۰۰۵، بیش از ۱۰۸ میلیون یورو ماشین‏آلات نساجی از آلمان وارد کرده است. واردات آمریکا و ترکیه در همین مدت به ترتیب ۱۷۳ و ۱۷۰ میلیون یورو بوده است.

هند هدف بعدی صنایع نساجی آلمان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  صمت، چین همچنان در صدر فهرست واردکنندگان ماشین‏آلات نساجی آلمان است و در نیمه نخست سال جاری میلادی، 361 میلیون یورو ماشین‏آلات از این کشور وارد کرده است. راگنار استراوچ مدیر بازرگانی خارجی انجمن تجاری ماشین‏آلات نساجی آلمان (VDMA) در این باره گفت: صادرات ماشین‏آلات نساجی آلمان به هند در سال 2004 با 30 درصد افزایش به 140 میلیون یورو رسید. این رشد در سال جاری به 84 درصد رسید و VDMA در نظر دارد صادرات ماشین‏آلات نساجی به هند را تا 200 میلیون یورو در درازمدت افزایش دهد.

    کاهش صادرات به چین

    130 عضو گروه صنعتی ماشین‏آلات نساجی آلمان همگی بر این عقیده هستند که اخیرا صادرات ماشین‏آلات نساجی این کشور به چین در حال کاهش است. این گروه به دنبال راه‏هایی هستند که سهم بازار هند را افزایش دهند. آنها هند را به عنوان بازار بالقوه آینده مهمترین محل جایگزین خارجی برای صادرات ماشین‏آلات نساجی می‏دانند. استراوچ ادامه داد: بازار چین رو به رکود است و ممکن است این سقوط تا مدتی محدود ادامه یابد. او همچنین اشاره کرد: مجموع حمل و نقل ماشین‏آلات نساجی آلمان در نیمه نخست سال جاری میلادی برابر با یک میلیارد و 755 میلیون یورو بوده است. واردات چین با 361 میلیون دلار نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد افت نشان می‏دهد و تنها واردات ماشین‏آلات نخ‏ریسی در همین مدت 45 درصد کاهش یافته است. این در حالی است که واردات ماشین‏آلات نخ‏ریسی توسط هند امسال با 367 درصد افزایش به 52 میلیون یورو رسید و ماشین‏آلات تکمیل هم با 38 درصد افزایش بر 9 میلیون یورو بالغ شد. به گفته یکی از اعضای VDMA پنج سال پیش صادرات ماشین‏آلات نساجی به چین معادل 500 میلیون یورو بود. بخشی از کاهش واردات چین ناشی از رسیدن به ثبات در تقاضای ماشین‏آلات ونیز بی‏ثباتی بازار با توجه به مقررات سهمیه‏بندی و منع واردات محصولات نساجی چین به اروپا و آمریکاست.

    مزایای سهمیه ‏بندی واردات چین

    تولید پارچه در صنعت نساجی هند بر مبنای پنبه صورت می‏گیرد و ممکن است با سرمایه‏گذاری بیشتر بر ماشین‏های نخ‏ریسی همین روند ادامه پیدا کند. اما هند به عنوان جایگزینی در تجارت صنعت نساجی و اهمیت آن در بازارهای پیچیده‏ای مانند آمریکا و اتحادیه اروپا این کشور را مجبور خواهد کرد که علاوه بر افزایش کیفیت برای تنوع محصولاتش هم چاره‏اندیشی کند. بنابراین هند باید ماشین‏آلات نساجی خود را به روز کند و نیز ظرفیت‏های خود را افزایش دهد و کارخانه‏های جدید احداث کند. استراوچ در این باره افزود: دولت هند در بخش نساجی برای صادرات 54 میلیارد دلار محصول برنامه‏ریزی کرده که هدف بسیار بزرگی است. صنایع ماشین‏آلات نساجی آلمان قصد دارد در این فرصت سهیم شود. VDMA با توجه به همین شرایط هفته گذشته کارگاه آموزشی دو روزه‏ای با عنوان تکنولوژی نساجی آلمان با تمرکز بر ویژگی‏های صنعت نساجی هند برگزار کرد. این دومین کارگاهی است که انجمن ماشین‏آلات نساجی آلمان در 8 سال اخیر در هند برگزار می‏کند. هدف از این کارگاه به روز کردن صنایع نساجی هند منطبق بر آخرین تکنولوژی‏های روز دنیا در بخش‏های نخ‏ریسی، بافت‏ها، رنگ و تکمیل پارچه بود. 36 تولیدکننده ماشین‏آلات نساجی آلمان و 40 استاد در همین زمینه در این کارگاه شرکت کردند.

    برچسب ها